993 956 läst · 8 026 svar
994k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Byggt en spång till övre delen av dammen.
Inventerat djuren, förutom 6 ST slöjstjärtar så huserar dammen skräddare (som redan fått ungar), dykarbaggar, trollsländor, groda och dagliga besök av diverse fåglar som badar. Kul
Mycket finlir kvar dock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inventerat djuren, förutom 6 ST slöjstjärtar så huserar dammen skräddare (som redan fått ungar), dykarbaggar, trollsländor, groda och dagliga besök av diverse fåglar som badar. Kul
Logga in
Skapa konto
Mycket finlir kvar dock.
Logga in
Skapa konto
Smärre miss i plan(t)eringen .. detta är min låda med morötter! Fint va.. haha - ser ni dem? Nä just det, blommorna jag "medsådde" blev många fler än planen och större och dessutom kom vissa strösådda (självsådda) dillkvistar mitt i.. hmm..
Jaja.. om några dagar kommer den pallkragen blomma spektakulärt iaf.. massa blomster på g (kornvallmo)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det utlovade regnet uteblir igen, verkar det som.
Ser några moln över Borlänge/Falun de går inte hit.
Regnat två ggr på tre veckor, vill ha regn.......
Snart klart!
Lite till att gräva i bortre änden, fylla på med grus (som någon vänligt nog dumpat på fotbollsplan, så vi slipper köpa).
Första bilden är från våren 2015, när jag precis börjat gräva. Grävning huvudsakligen med planteringsspade pga rötter och sten, sågning med en liten grensåg, pga sten. Vattenslang satt skölja rent med varje kväll har varit till god hjälp.
Viss fördröjning sommaren 2016 då min man fick en hjärntumör, men det gick sakta framåt även då.
Bild två är från i våras när snickarna som bytte vårt tak även fick bygga regelverket åt oss, ordentligt fastsatt i klippan.
Tredje bilden är någon vecka gammal, nu har vi hunnit köpa trall också. Trallen ska ligga på "tvären" och sticka ut över klippan, vi ska komplettera med lite mer reglar i en triangel i hörnet mot grinden.
Lite till att gräva i bortre änden, fylla på med grus (som någon vänligt nog dumpat på fotbollsplan, så vi slipper köpa).
Första bilden är från våren 2015, när jag precis börjat gräva. Grävning huvudsakligen med planteringsspade pga rötter och sten, sågning med en liten grensåg, pga sten. Vattenslang satt skölja rent med varje kväll har varit till god hjälp.
Viss fördröjning sommaren 2016 då min man fick en hjärntumör, men det gick sakta framåt även då.
Bild två är från i våras när snickarna som bytte vårt tak även fick bygga regelverket åt oss, ordentligt fastsatt i klippan.
Tredje bilden är någon vecka gammal, nu har vi hunnit köpa trall också. Trallen ska ligga på "tvären" och sticka ut över klippan, vi ska komplettera med lite mer reglar i en triangel i hörnet mot grinden.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nu huserar ju inte du i Skåne men...P Pagno skrev:
När vår första Bernadotte-kung åkte på eriksgata med sin gemål Desiree blev folket i skåne tillsagda att ropa Vi vill ha regn! när kortegen drog förbi.
För den fransktalande drottningen betydde det Vive la reine! = Leve drottningen!
Testat mina nya verktyg som kom i eftermiddag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tomater, broccoli, pak Choi, jordgubbar, majsen börjar ta sig...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
KnockOnWood skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inget annat än gräsklipp, vatten, sol
....... Okej, Algomin, både pellets iblandat i jorden och flytande algomin varje vecka.....
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
Snyggt!!P Pagno skrev:
Jag gör samma hos mig (lite kortare sträcka dock) har även silat singlet från jord. Kommer må som f-n imorgon!
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg