116 052 läst · 563 svar
116k läst
563 svar
Tegelvilla 1962
Målade lite list,foder och tröskel igår, och bar in grejerna vi köpte till garderoben.
Blev lite ändringar i sista stund ang vad vi ska använda utrymmet till, först va tanken kläder men vi bygger istället förvaring utav andra saker så som handdukar,sängkläder etc...
Måste erkänna att jag är nervös inför spackling i kökstaket,aldrig spacklat innan men tänkte ta tag i det idag.
Några bra tips jag ska tänka på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Blev lite ändringar i sista stund ang vad vi ska använda utrymmet till, först va tanken kläder men vi bygger istället förvaring utav andra saker så som handdukar,sängkläder etc...
Måste erkänna att jag är nervös inför spackling i kökstaket,aldrig spacklat innan men tänkte ta tag i det idag.
Några bra tips jag ska tänka på?
Tog upp hålen till bel och ljud...
Sparkade skruvhålen
Sen kunde jag inte hålla mig så ville testa sätta remsorna innan jag åkte hem igen, lättare sagt än gjort! Och sent blev det nu...
Blev sådär,några bubblor och en rynka kan det åtgärdas i spackling nr2?
McDonalds nu sen sängen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sparkade skruvhålen
Logga in
Skapa konto
Sen kunde jag inte hålla mig så ville testa sätta remsorna innan jag åkte hem igen, lättare sagt än gjort! Och sent blev det nu...
Logga in
Skapa konto
Blev sådär,några bubblor och en rynka kan det åtgärdas i spackling nr2?
McDonalds nu sen sängen
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag fick lära mig av målaren på jobbet att små bubblor skär man bort och lägger igen med gipsbruk, brukar funka skitbra
Är det stora bubblor eller många på litet område är det lättare att riva ner den remsbiten och remsa om.
Rynkan kan du nog slipa ner och dölja med nästa varv
Är det stora bubblor eller många på litet område är det lättare att riva ner den remsbiten och remsa om.
Rynkan kan du nog slipa ner och dölja med nästa varv
Tack för svar! Ska titta lite noggrannare på hur detblev i eftermiddag, finns en risk att jag nojade lite i onödan, annars är det bara att göra om och göra rätt, tur spackel är billigt
Kan tilllägga att vid nästa takspackling ska jag nog testa ha med blomspruta och fukta remsan lite, hör att det underlättar och minimerar bubblor...
Kan tilllägga att vid nästa takspackling ska jag nog testa ha med blomspruta och fukta remsan lite, hör att det underlättar och minimerar bubblor...
Tack det uppskattas! Ang tempot så krigar jag nog på extra mycket just nu för att vi har kvar lägenheten till sista juni så det är ju ett ypperligt tillfälle att få mkt av grovjobbet färdigt, som ett nytt kök tillexempel!varmkorv skrev:
Sen kan vi flytta in och lägga ner än växel, bo in oss och renovera rum för rum!
Men kan ju erkänna att det är tufft att stiga upp på morgonen, från att sitta vid tvn hela dagarna till dessa långa arbetsdagar och sena kvällar :wow:
Blandaren vi beställt kom idag
Det är utan diskmaskinsavstängning, hade tänkt ha en ballofix under diskhon. Kollade med min försäkring och det framgår att den måste vara lättåtkomlig, det tycker väl jag att den är där?
Såhär ser den ut iaf...
Grohe fick det bli för att rörmokarn rekommenderade det.
Logga in
Skapa konto
Det är utan diskmaskinsavstängning, hade tänkt ha en ballofix under diskhon. Kollade med min försäkring och det framgår att den måste vara lättåtkomlig, det tycker väl jag att den är där?
Såhär ser den ut iaf...
Grohe fick det bli för att rörmokarn rekommenderade det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Spacklat vända 2, det är hopp om att
Kom upp en matning ur golvet som måste varit dragen vid tidigare renovering utav av köket, tänkte använda den till micro även nu, men eftersom att kyl/frys + fläkt låg på belysningen så kommer jag flytta fläkten till samma matning som micron istället, va tvungen att skarva kablen så passade på att mellanlanda i en dosa i underskåpet som jag kan mata låd-belysningen med.
På sista bilden syns även ventilhålet till gamla skafferiet som är igenlagt, jag kommer använda befintlig ventil i fasad och dra upp rör i väggen och sedan montera en tallriksventil för frisk luft på sommaren etc.
Spårade även vidare i en annan vägg, från dimmer som styr barbrlysningen.
Trevlig helg!
Logga in
Skapa konto
Kom upp en matning ur golvet som måste varit dragen vid tidigare renovering utav av köket, tänkte använda den till micro även nu, men eftersom att kyl/frys + fläkt låg på belysningen så kommer jag flytta fläkten till samma matning som micron istället, va tvungen att skarva kablen så passade på att mellanlanda i en dosa i underskåpet som jag kan mata låd-belysningen med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På sista bilden syns även ventilhålet till gamla skafferiet som är igenlagt, jag kommer använda befintlig ventil i fasad och dra upp rör i väggen och sedan montera en tallriksventil för frisk luft på sommaren etc.
Spårade även vidare i en annan vägg, från dimmer som styr barbrlysningen.
Logga in
Skapa konto
Trevlig helg!
Redigerat: