4 362 212 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Började med grovrengörning av grillen, och vid diskning av "flavour bars" blev det översvämning i grovköket eftersom golvbrunnen verkade vara igensatt. Fick luska ut hur den fungerade och upptäckte att vattenlåset var horisontellt (?, konstig modell??) och helt igensatt, så jag tog trädgårdsslangen och löste det problemet, men då blev hela vaskskåpet smutsigt och jag fick städa det. Och medan den torkade passade vi på att ta fram och koppla in alla tillbehören till poolen, så nu har vi plats i garaget och jag kan börja kapa panel och måla, så att vi om några veckor kan byta panelen på framsidan
Allt hänger ihop
Allt hänger ihop
Redigerat:
Fått en hel del gjort idag, inte på boningshuset dock! Rivit sjöbod och brygga! Riva brygga var ingen lek. Blev årets första dopp i havet (ofrivilligt och med kläder).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var 22 grader ungefär. Väldigt varmt och skönt. Däremot var vattnet inte alls varmt.
Boden och bryggan revs för att grunden var väldigt rutten och dålig. Skall bli en ny på samma plats, dock 34cm högre upp. Gäller hålla undan högvattnet från undersidan sjöbod!
Boden och bryggan revs för att grunden var väldigt rutten och dålig. Skall bli en ny på samma plats, dock 34cm högre upp. Gäller hålla undan högvattnet från undersidan sjöbod!
Mycket logiskt!vectrex skrev:
Nej vattnet har väl inte alls värmts upp än, så det ligger väl på en 5-6 grader bara?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 091 inlägg
Bytte expansionskärlet som var helt vattenfyllt, dvs membranet var kaputt.
Satte dit en 25l istället för 12 då den var för liten för systemet, det medförde att jag fick göra en "s-krök" så den nya kom ut från väggen, passade då på att hänga den från taket också så den inte bara hänger i det horisontella röret från värmepumpen.
Satte dit en 25l istället för 12 då den var för liten för systemet, det medförde att jag fick göra en "s-krök" så den nya kom ut från väggen, passade då på att hänga den från taket också så den inte bara hänger i det horisontella röret från värmepumpen.
Logga in
Skapa konto
Innertak i ena rummet, golv i andra
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Gjort mallar, ritat och börjat skära matta till trappan. Två trappsteg har det blivit, jag tänker inte stressa och riskera att slinta med kniven.