3 390 372 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Härmis
Jag byggde om spånbrytaren som blev för kort. Jag byggde på med material på framsidan istället. Trodde det skulle vara enklare än att borra nya hål men det var nog inte fallet sett i efterhand. Men nu funkar den, fick ett lite annorlunda utseende också, vinner inga skönhetstävlingar...
Jag sågar mitt eget virke. Jag har ett bandsågverk och ett kedjesågverk. Så jag skall ha det för att torka lövträd till snickeritorrt, för eget bruk och även sälja i min lilla gårdsbutik.Pagno skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Då vill vi ju veta öppettider och när du beräknar ha virke till saluteed skrev:
Åtminstone jag är intresserad av att åka upp när jag för tid (från halland, kanske går att kombinera med någon form av byggahusträff?)
Sorry för ot
Självklart gör den det! Skulle själv villa vara bättre med den maskinen men tycker det är rätt svårt, kräver nog tid jag inte vill lägga för att få känsla för materialet tyg (beter sig inte alls som trä lr metall ju!)phl skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Du menar att du inte kan fila eller hyvla änden när du kapat snett t ex? 😀nanowire skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Nano@
Du får höja blicken lite . Flexibla, töjbara material ger genvägar till dubbelkrökta konstruktioner (tvångströjor t ex).
Skämt åsido. Är inte där ännu men skulle gärna hålla på med stoppmöbler. Nu inskränker sig kompetensen till att jag avkodar flickvännens stickmönster.
Mvh Findus
Du får höja blicken lite . Flexibla, töjbara material ger genvägar till dubbelkrökta konstruktioner (tvångströjor t ex).
Skämt åsido. Är inte där ännu men skulle gärna hålla på med stoppmöbler. Nu inskränker sig kompetensen till att jag avkodar flickvännens stickmönster.
Mvh Findus
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg