Härmis :p

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Rönnis skrev:
Varför bor du i Göteborg? Va? VA? VA?!!

Va bra att du bor i Göteborg! Oj. OJ! OJ!!! (y)
Bara och höra av dig om det är något du söker

• Gilla
Rönnis
  • Laddar…
Batteriborrhammaren har gått varm, monterat projektor och lite annat skit i källaren. Sytt gardiner... räknas symaskin som maskin?

Idag har jag byggt virkestork

Nybyggd virkestork av trä och isolerpaneler i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Octavianus och 8 till
  • Laddar…
Jag byggde om spånbrytaren som blev för kort. Jag byggde på med material på framsidan istället. Trodde det skulle vara enklare än att borra nya hål men det var nog inte fallet sett i efterhand. Men nu funkar den, fick ett lite annorlunda utseende också, vinner inga skönhetstävlingar...

31339439733_edaa793771_b.jpg

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
teed skrev:
Idag har jag byggt virkestork

[bild]
Kul idé att göra en egen liten tork, är tanken att torka ned virket till snickeritorrt från brädgårdsrått eller vågar du dig på att prova råsågat virke, nyfiken, uppdatera gärna, oavsett hur det går, är du snäll.
Mvh P-A

Pagno skrev:
Kul idé att göra en egen liten tork, är tanken att torka ned virket till snickeritorrt från brädgårdsrått eller vågar du dig på att prova råsågat virke, nyfiken, uppdatera gärna, oavsett hur det går, är du snäll.
Mvh P-A
Jag sågar mitt eget virke. Jag har ett bandsågverk och ett kedjesågverk. Så jag skall ha det för att torka lövträd till snickeritorrt, för eget bruk och även sälja i min lilla gårdsbutik.

Bandsågverk och kedjesågverk utomhus används för att såga virke med skog i bakgrunden.
Skapa konto

Bandsågverk utomhus med stockar i bakgrunden, använt för att förbereda virke.
Skapa konto

• Gilla
Octavianus och 3 till
  • Laddar…
teed skrev:
Jag sågar mitt eget virke. Jag har ett bandsågverk och ett kedjesågverk. Så jag skall ha det för att torka lövträd till snickeritorrt, för eget bruk och även sälja i min lilla gårdsbutik]
Då vill vi ju veta öppettider och när du beräknar ha virke till salu :)

Åtminstone jag är intresserad av att åka upp när jag för tid (från halland, kanske går att kombinera med någon form av byggahusträff?) :)

Sorry för ot

phl skrev:
Batteriborrhammaren har gått varm, monterat projektor och lite annat skit i källaren. Sytt gardiner... räknas symaskin som maskin?
Självklart gör den det! Skulle själv villa vara bättre med den maskinen men tycker det är rätt svårt, kräver nog tid jag inte vill lägga för att få känsla för materialet tyg (beter sig inte alls som trä lr metall ju!)

M
nanowire skrev:
Självklart gör den det! Skulle själv villa vara bättre med den maskinen men tycker det är rätt svårt, kräver nog tid jag inte vill lägga för att få känsla för materialet tyg (beter sig inte alls som trä lr metall ju!)
Du menar att du inte kan fila eller hyvla änden när du kapat snett t ex? 😀

Marcussjogren skrev:
Du menar att du inte kan fila eller hyvla änden när du kapat snett t ex? 😀
Konceptet rakt, slätt och plant existerar inte med tyg, väldigt frustrerande!

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
M
nanowire skrev:
Konceptet rakt, slätt och plant existerar inte med tyg, väldigt frustrerande!
Jag tror du ska ta en titt på den där maskinen som i folkmun kallas för strykjärn 😀👍🏿

Marcussjogren skrev:
Jag tror du ska ta en titt på den där maskinen som i folkmun kallas för strykjärn 😀👍🏿
Brukar använda den på skjortor ibland, hjälper max i några timmar ;)

Nano@
Du får höja blicken lite ;). Flexibla, töjbara material ger genvägar till dubbelkrökta konstruktioner (tvångströjor t ex).
Skämt åsido. Är inte där ännu men skulle gärna hålla på med stoppmöbler. Nu inskränker sig kompetensen till att jag avkodar flickvännens stickmönster.

Mvh Findus

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
findus42 skrev:
Nano@
...jag avkodar flickvännens stickmönster...
Mvh Findus

Hmmm, avkodar?

Ett enkelt ord kan innehålla tusentals valörer. Avkodar :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.