3 336 223 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Nu hittade jag den igen på Harald-Nyborg, förstår inte varför det ska va så svårt o söka på deras sida.nino skrev:
http://www.harald-nyborg.se/gipsskivehiss.html?___store=hn_default&gclid=CNHu7qvmrNECFUfPsgodaoEKwg
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev en liten Cobra idag och sidavbitaren fick jag av svärfar i julklapp.
Edit:
Pappa kom visst förbi med denna också
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Bjöd mig själv på en lödstation från Kjell. Kunde inte förmå mig att köpa en dyris, vi får se hur lång tid det tar innan jag uppgraderar till den dyraste jag kan hitta.
Var även förbi med K-Rauta och bullade upp med lite sånt man behöver. Skapa eggar here we come!
Dagens bästa shopping var dock den i farmors garage, där alla priser är 0. Stor hovtång från E A Berg, även lockbettel från EAB men tyvärr med trasigt handtag. Vinkelhake "Tors hammare", samt ett tyvärr aningens misshandlat yxhuvud från gränsfors.
Logga in
Skapa konto
Var även förbi med K-Rauta och bullade upp med lite sånt man behöver. Skapa eggar here we come!
Logga in
Skapa konto
Dagens bästa shopping var dock den i farmors garage, där alla priser är 0. Stor hovtång från E A Berg, även lockbettel från EAB men tyvärr med trasigt handtag. Vinkelhake "Tors hammare", samt ett tyvärr aningens misshandlat yxhuvud från gränsfors.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Bra grejor!jonmo skrev:
Gratulerar.
Klohammare med träskaft har ingenting i vårt århundrade att göra men allt annat är gångbart.
Yxhuvudet går antagligen att kallhamra tillbaka en del av graderna på och så slipar man bort resten. Om hela klacken är inslagen i ögat måste den värmas i ässja så man får smida ut klacken men då blir man antagligen tvungen att härda om.
Vinkeln är toppenkvalitet. Jag har en likadan.
De där stora E.A.Berg hovtängerna är de bästa som finns att dra ut huvudlösa spikar och dyckert med.
Bara du skaftar om lockbetteln så håller den i många år till. Jag brukar ha stora klumpiga handtag på dem så de skall hålla att slå på,
Hamrarna skall skaftas på och vara till mina döttrar som vid 4 och nästan 2 verkligen gillar att hamra men oftast tycker de jag erbjuder är för stora och tunga.heimlaga skrev:Bra grejor!
Gratulerar.
Klohammare med träskaft har ingenting i vårt århundrade att göra men allt annat är gångbart.
Yxhuvudet går antagligen att kallhamra tillbaka en del av graderna på och så slipar man bort resten. Om hela klacken är inslagen i ögat måste den värmas i ässja så man får smida ut klacken men då blir man antagligen tvungen att härda om.
Vinkeln är toppenkvalitet. Jag har en likadan.
De där stora E.A.Berg hovtängerna är de bästa som finns att dra ut huvudlösa spikar och dyckert med.
Bara du skaftar om lockbetteln så håller den i många år till. Jag brukar ha stora klumpiga handtag på dem så de skall hålla att slå på,
Skall kallhamringen göras på något speciellt sätt? Jag har tillgång till en bit h-balk och ett rejält skruvstycke med slagyta, tyvärr inget regelrätt städ. Funkar någon av dessa? Kan man använda en vanlig hammare?