Snailman skrev:
[länk]

110 Euro för min, fungerar bra för ändamålet, och slipper tidspress, finns nån förlängningsarm men den verkar lite dyr.
så får ställa den på ett gäng pallar vid behov.
finns det förlängning så man kan sätta skivor i 4,4 meters tak?

har iof en ställning som man når taket ifrån, men 135m2 kanske man blir trött i armarna av att lyfta upp gipsen...

camaro1969 skrev:

har iof en ställning som man når taket ifrån, men 135m2 kanske man blir trött i armarna av att lyfta upp gipsen...
Enligt Energishop där jag köpte blir det 4,65m i höjd med förlängningen, http://www.energishop.se/product/140-cm-forlangning-till-xxl-skivhiss. Borde finnas på ebay siterna med.

EDIT, såg att de har ett kombokitt med förlängning för 2290:-, http://www.energishop.se/product/set-skivhiss-xxl-forlangning-140-cm-465-cm-hojd

Redigerat:
En GOP 30-28, tomten är inte snabb men snäll.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kulle
camaro1969 skrev:

4,65 verkar va maxhöjd med förlängning, men man undrar ju hur svajjigt det blir? :wow:
http://www.energishop.se/product/140-cm-forlangning-till-xxl-skivhiss

• Gilla
Torpolle
  • Laddar…
Snailman
Redigerat:
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
En kabelavskalare och eltejp. Nu är elväskan komplett :)
Hand håller en blå kabelavskalare med en rulle svart eltejp i bakgrunden, verktygslåda synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

richardtenggren
Eltejp ska vara från Nitto, inte snåla! 😉
Har bara testat någon billig hos farmor när jag var liten, var ju stor skillnad!

Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
richardtenggren skrev:
Har bara testat någon billig hos typ farmor och det går ju inte använda :0

Jaså, är det så :) Tack för tipset!

richardtenggren skrev:
Plus 1 på den

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Om man inte ska snåla så är det väl ändå 3Ms 33+ som gäller? 😉

• Gilla
JLov
  • Laddar…
richardtenggren skrev:
Har bara testat någon billig hos farmor när jag var liten, var ju stor skillnad!
Är det så alltså? Såg nu att jag köper den billigare på Ahlsells än Classes egna tejp... :)

• Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Idag rensade vi ur min salig morfars källarförråd och där hittade jag en ELU överhandsfräs och en ELU elektrisk hyvel. Ska gå igenom dem och se om de funkar och är kompletta.
Han var duktig att snickra och maskinerna har nog varit med länge.

• Gilla
oobum
  • Laddar…
Ett par verktygslådor till hjälpredorna från clas i sjön ( naturligtvis rosa och blå). Riktiga verktyg med bra storlek för barnhänder. Fått rekommendatition och verkar var ok kvalitet. Har bullat upp med Bamseplåster då mamma inte är lika lycklig för presenterna... -:)

Rosa och blå verktygslådor fyllda med barnstorleksverktyg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
niklasn och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Skrev det lite med glimten i ögat, det finns troligen andra bra tejper också. ;) (Har ju inte testat all eltejp, så jag kan ju egentligen bara konstatera att de Nitto-rullarna jag använt varit trevligare än de billiga jag använt, om man nu ska vara lite filosofisk av sig.)

Vi har alltid haft Nitto i garaget hos Far & Mor, men jag har även sett att Svärfar(Elektriker) har Nitto i sitt garage.

För att återgå till ämnet så köpte jag faktiskt en ny pensel nu innan helgen, en Anza Platinum 35 mm Sned, för att måla pärlan i taket med. Så inledde nyårsaftonen med lite takmålning vilket var lagom roligt.

Rönnis skrev:
Ett par verktygslådor till hjälpredorna från clas i sjön ( naturligtvis rosa och blå). Riktiga verktyg med bra storlek för barnhänder. Fått rekommendatition och verkar var ok kvalitet. Har bullat upp med Bamseplåster då mamma inte är lika lycklig för presenterna... -:)

[bild]

Det är bra verktyg för de små i de där lådorna. Ge dem lite spik så har det något att hamra på och man slipper vara orolig för spontan-hamring på golv, väggar mm. Det är ju roligast att såga så ett hett tips är att komplettera med en liten fogsvans eller liknande för att undvika katastrof när bladet går sönder (bladet böjer sig lätt).

• Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.