1 655 196 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Och vad heter polarens dotter
Normalt sätter man galgen ovanpå så att skjortan kan hänga fritt.
Alternativet är att fästa galgen i en uppåtriktad båge så att den då oknäppta skjortan vänds med framsidan mot denna båge - för den kan ju inte gå genom ryggen på skjortan.
Man kan även tänka sig att galgen fästs under något annat, så att fästet kan gå genom halsöppningen på skjortan. Man kan förstås hänga en vanlig galge direkt i stången, men tittar jag på bilden är det bara tänkt en rundstav och den bör väl vara avsedd för byxor.
En vanlig rundstav klarar bara byxor eller en hängande galge eller en hopvikt kjol. Inte hela uppsättningen.
Helt kort så går det att få plats med både skjorta och byxor och man kan även tänka sig hakar för kjolar, så att allt får plats samtidigt, men inget av detta verkar vara förberett
Alternativet är att fästa galgen i en uppåtriktad båge så att den då oknäppta skjortan vänds med framsidan mot denna båge - för den kan ju inte gå genom ryggen på skjortan.
Man kan även tänka sig att galgen fästs under något annat, så att fästet kan gå genom halsöppningen på skjortan. Man kan förstås hänga en vanlig galge direkt i stången, men tittar jag på bilden är det bara tänkt en rundstav och den bör väl vara avsedd för byxor.
En vanlig rundstav klarar bara byxor eller en hängande galge eller en hopvikt kjol. Inte hela uppsättningen.
Helt kort så går det att få plats med både skjorta och byxor och man kan även tänka sig hakar för kjolar, så att allt får plats samtidigt, men inget av detta verkar vara förberett
Flickan kan väl hänga byxor eller kjol på en galge så får det plats många skjortor, klänningar och byxor på samma rundstav.J-stedt skrev:Normalt sätter man galgen ovanpå så att skjortan kan hänga fritt.
Jag betraktade bygget som en klädbetjänt, och såna brukar vara avsedda att varsamt härbärgera en uppsättning kläder inför användning.
Det här är tydlige mer att betrakta som en klädstång med skohylla. (En fristående garderob, om man så vill.)
Då blir det en helt annan sak.
Beklagar att jag tolkade bygget som något annat.
Det här är tydlige mer att betrakta som en klädstång med skohylla. (En fristående garderob, om man så vill.)
Då blir det en helt annan sak.
Beklagar att jag tolkade bygget som något annat.
tror nog att tösen ifråga kommer att gilla detta. Är själv pappa till 3 döttrar och såvida mottagaren inte är i tonåren (vilket jag inte tror att hon är) tror jag hon kommer att bli gald för detta som är gjort enkom för henne. Bra gjort
Snyggt, berne88! Hur får du till de frästa (?) bokstäverna så exakt? Har du helt enkelt ritat på enligt någon mall och fräst oändligt försiktigt för hand, eller finns det någon sorts guider som kan leda fräsen rätt genom alla svängar?
Utan att veta hur Berne har gjort så kände jag mig ändå manad att svara...bjomape skrev:
Det finns guider för bokstäver att köpa, här är ett exempel från Rutlands.
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo...essional-router-sign-making-kit-rutlands+1262