3 390 843 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
I och med att den är så ytterst lite använd så är det garanterat inget fel på vare sig skumringar eller skrapringarna. Däremot är det stor risk att dom är torra/tillräckligt torra då gravitationen sköter det vid stillastående. Bättre att göra det nu än att behöva byta gaffel sen. Det krävs så lite insats Sköt oljebytet själv så lär du inte behöva serva den på verkstad.badtastex skrev:
Ställer mig i cykelskaran här på byggahus och bjuder på två huckbilder från i somras. Underbara Hafjell, Lillehammer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fram är det en Fox 32 evolution (fullständigt namn: Fox 32 Float 29 Evolution) och den har 100mm i slaglängd. Bak sitter det någon DT Nude-dämpare (vilka jag kan inget om).richardtenggren skrev:
Japp, det var mycket cykel för pengarna där tror jag - ett bra köp. Heldämpat rular
Jag är på gång att byta ut min gamla GIANT-slitvarg. Provcyklade en Canondale Lefty för ett tag sedan, det skulle jag inte gjort....
Den jäkla säljaren lånade ju ut värstingmodellen för 120 papp dessutom.... Lite off-budget men jäklar vilken skön cykel!.
Jag är på gång att byta ut min gamla GIANT-slitvarg. Provcyklade en Canondale Lefty för ett tag sedan, det skulle jag inte gjort....
Den jäkla säljaren lånade ju ut värstingmodellen för 120 papp dessutom.... Lite off-budget men jäklar vilken skön cykel!.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag får väl också komma ut ur garderoben som cyklist. När det gäller gaffeln ska man självklart göra service ibland, speciellt på Foxar. Ett bra tillfälligt fusk är att vända hojen upp och ned och därmed blöta upp ringarna med olja kontrollera bara att det blir en oljefilm på benen. Om man har Avidbromsar skall man undvika att ha cykeln upp och ned. Jag har bytt alla Avid mot Shimano enligt filosofin att allt som djävlas skall bytas ut. Det gäller även snickerimaskiner och bilar. + ANNAT. Nu när man ändå kommer ut som cyklist kan jag nämna att jag har samma nick på Happy. Inte så aktiv efter namnbytet dock.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Tur att man håller sig till landsvägscykling så man slipper sånna där saker som dämpning
När det inte är skidföre så kör jag också Canyon (om jag inte snickrar så klart), men precis som Frustrator så håller jag mig på landsvägen. Jag har bytt vevparti, hjul och sadel till andra modeller, men i övrigt är cykeln original. Riktigt skön och otroligt lätt. Uppförsbackar på Mallorca går nästan av sig själv.
Logga in
Skapa konto
Det sägs att man börjar cykla den dagen knäna inte håller för löpning längre... stämmer detta in på några av er?!
Är rädd att hamna i cykelträsket, förr eller senare, men gärna senare...
Förutom löpningen har jag börjat krångla lite med längdskidor på vintrarna också, småkul, och enkelt sen skintech kom in i bilden, synd att vintrarna är klena bara.
Förutom löpningen har jag börjat krångla lite med längdskidor på vintrarna också, småkul, och enkelt sen skintech kom in i bilden, synd att vintrarna är klena bara.
För min del är det foten, men jag har väl lite förhoppning om att det skall gå att springa igen också. Gissar jag rätt får jag väl också problem med knäna snart. Det får bli lågintensiv aktivitet som typ på spåret i framtiden... ;/
Haha jag känner igen mig, är också rädd att hamna i cykelträsket!FredrikR skrev:Det sägs att man börjar cykla den dagen knäna inte håller för löpning längre... stämmer detta in på några av er?!
Man vet hur det börjar "jag ska bara köpa en enkel, inte för dyr, cykel som jag kan köra på lite grusvägar med och kanske i skogen ibland"
Sen sitter man där och plockar ihop egna kullager av titan och gjuter egna handtag av specialimporterat gummi och har bygget en dedikerat cykelgarage!
Skönt att jag aldrig började med löpning eller något annat, då behöver jag aldrig fundera på att börja cykla...
Eller för att citera Torsten Ehrenmark: "En skrynklig kavaj visar på en välbärgad man som har råd med bil."
Eller för att citera Torsten Ehrenmark: "En skrynklig kavaj visar på en välbärgad man som har råd med bil."