3 392 402 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jag kommer behöva justera den lite så då får jag tillfälle att fota mer och kan fixa en tråd i samband med det.nanowire skrev:
Inspiration till min kreation har jag fått från Youtube (sök på apple grinder)
När det gäller hållbarhet vet jag inte än eftersom det är första gången jag pressat must, men enligt det jag hittat på nätet håller det ca 5 dagar i kylen, vill man spara längre får man frysa eller pastörisera.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Schysst hojpa! Ser ut som en Scott Spark 940 från 2013. Vad fick du ge?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Med tanke på att den blivit lite använd (ser i det närmaste oanvänd ut) och är från 2013 så skulle jag göra en ytterbensservice på gaffeln. En tur och gaffeln kan ha gjort sitt sen. Det handlar om att skumringarna torkar ur, oljan lägger sig i botten och bussningarna blir torra. Detta i sin tur leder till att bussningarna nöter sönder innerbenen och läckaget är ett faktum samt en märkbart sämre rörelse/känsla/funktion.
Det är inte svårt alls för den normalhändige. Skumringarna behövs inte bytas utan bara rengöras och mätta med olja. Ta reda på vilken olja du ska ha, gå till den lokala cykelhandlarn och be att få köpa en halv mugg mot lite fikapengar. Brukar vara typ 5-15ml per ben. Sen ska du ha några milliliter till skumringarna också.
Klart Gör det själv och spara tusenlappen till en schysst hjälm, knäskydd eller något annat roligt.
Det är inte svårt alls för den normalhändige. Skumringarna behövs inte bytas utan bara rengöras och mätta med olja. Ta reda på vilken olja du ska ha, gå till den lokala cykelhandlarn och be att få köpa en halv mugg mot lite fikapengar. Brukar vara typ 5-15ml per ben. Sen ska du ha några milliliter till skumringarna också.
Klart Gör det själv och spara tusenlappen till en schysst hjälm, knäskydd eller något annat roligt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ytterbensservice kan ju göras någon gång per säsong, tar ju inte många minuter och oljan är ju billig Även bakdämparen kan ju behöva lite omsorg, ser inte vad det sitter på din hoj, men brukar ju finnas manualer till de flesta