Jag har bl.a. dom klingorna och tycker dom är riktigt bra, var köpte du dom?

+1 på den, jag är helt nöjd med mina som jag köpte för ett par år sedan när Axminster sålde ut CMT ur sitt sortiment. I tillägg till cesons fråga, vad fick du ge?

jac skrev:
+1 på den, jag är helt nöjd med mina som jag köpte för ett par år sedan när Axminster sålde ut CMT ur sitt sortiment. I tillägg till cesons fråga, vad fick du ge?
Låter ju bra. Jag köpte mina på Toolcontrol.se och jag tror det blev drygt 600/ klinga.

amatörfixaren skrev:
Låter ju bra. Jag köpte mina på Toolcontrol.se och jag tror det blev drygt 600/ klinga.
Riktigt trevligt företag, jag brukar handla det mesta av mina grejer där:)

ceson skrev:
Riktigt trevligt företag, jag brukar handla det mesta av mina grejer där:)
Kan bara instämma. Mycket bra service.

Sågklinga för trä märkt "Cotech" med specifikationer 216/30 50T riktad mot en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en "fulklinga" (216/30 50T, 199 kr hos CO) till kap/gersågen. Jag skall såga en del återanvänt virke och vill inte slita på finklingan i onödan om det är grus eller annat skräp i virket. Första snitten ser riktigt fina ut, utan flisning om man matar med måttlig hastighet. Får se hur länge den håller sig.

FredrikR skrev:
Jag testade den som hastigast på bilen, och den lossade lätt en hjulbult. :)
Jag använder min vid hjulskiften också, funkar kanon och drar nästan inget batteri heller...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Hmm, nu suger det i köptarmen! :D

1840 pix med Bauhaus prisgaranti är den garanterat värd :)
1840 utan batterier?

Funkar den med mina mindre skruvdragarbatterier?

MathiasS skrev:
1840 utan batterier?
Japp, naken maskin i en L-BOXX.
Jag köpte den från Toolab för 2095:- men om Bauhaus har prisgaranti så bör du kunna få loss den billigare där.

Kommer ju inte gå att lägga på vinterhjulen utan en såndär.....

• Gilla
bjoar564 och 2 till
  • Laddar…
Näe, precis min tanke också. Det borde dessutom klassas som biltillbehör och var avdragsgillt i firman... :D

• Gilla
Carreyfan
  • Laddar…
.....men batterierna. Min skruvdragare har 1.3ah batterier, 18v förstås, nog fasen borde väl det funka? Jag kommer inte dra speciellt många skruvar på raken med den där...

Redigerat:
Så det funkar fint med slagskruvdragaren till att lossa hjulbultar?

richardtenggren
Är väl fördelaktigt att ha 1/2" fäste, tror Hex-1/4" är lite klent och dåligt med hylsor. :) Jag såg att det finns hex till 3/8" / 1/2" adaptrar med, men frågan är hur starka dessa är?

Redigerat:
Chrissofsweden skrev:
Så det funkar fint med slagskruvdragaren till att lossa hjulbultar?
Man ska nog vara medveten om att 185Nm inte är så mycket i dessa sammanhang. Ok för att att dra åt innan man tar det sista för hand, men har någon annan dragit åt så kommer man nog inte långt med denna....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.