318 571 läst · 979 svar
319k läst
979 svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Du skulle fixa en egen tråd för dina projekt. Skulle lätt hänga i den☺mexitegel skrev:Liten uppdatering efter fiberinstallationen . Dubbla internetförbindelser, Ciscoroutern sköter failover från fiber till 4G. Rasberry Pi burkarna är för diverse övervakningsprojekt, den ena kommer hantera 1-wire nätet.
[bild]
Jag funderar starkt på att dra ut fiber till redskapsboden också, bara för att jag har en fiberpatchpanel. .
Haha, ja kanske det . Fiberkillarna mumlade något, halvt på skoj halvt på allvar, att det var skönt att de var klara med min installation. Kanske inte helt lätt att installera hos en pedant gammal stadsnätplanerare, tillika upphandlare av fastighetsnät med förflutet som
WAN-tekniker...
Men de gjorde ett jäkligt bra jobb i alla fall .
WAN-tekniker...
Har du lyckats få fibern insvetsad i panel istället för i CPEn?mexitegel skrev:Haha, ja kanske det . Fiberkillarna mumlade något, halvt på skoj halvt på allvar, att det var skönt att de var klara med min installation. Kanske inte helt lätt att installera hos en pedant gammal stadsnätplanerare, tillika upphandlare av fastighetsnät med förflutet som
WAN-tekniker...
Nej, jag funderade på se om det gick att få till men övergav tanken. Finns väl risk att det blir trassel om problem skulle uppstå senare . Standardinstallation har ju sina fördelar vid service och underhåll .
CPEn sitter i bakväggen på skåpet.
CPEn sitter i bakväggen på skåpet.
Dåligt med aktivitet här - jag vill se mer nätverksporr
Jag har gjort en stor flytt av hela vårt lilla datacenter till tvättstugan så jag har anledning att lägga ut några bilder:
Jag har gjort en stor flytt av hela vårt lilla datacenter till tvättstugan så jag har anledning att lägga ut några bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Puff😎
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Vi flyttar till ett nybyggt Älvsbyhus inom ett par månader och där är tanken att jag ska ha ett "mediaskåp" framför mediaskåpet där det kommer in lite tomrör och finns plats för fibermodem och dyligt.
Tänker då i banorna ikring att ta ett ikea väggskåp och låta min cnc fräsa ett mönster optimerat för kabelgenomföring i en mellanvägg. Där kommer modem, ett par switchar, min z-wave controller osv monteras. Och på baksidan av väggen kommer cable management att finnas. Vad tror ni om en sådan här lösning?
på sista bilden har jag lagt till skåpdörren. så det kommer i princip bli en dörr i dörr Krävs det så får man addera en fläkt som kylning.
Tänker då i banorna ikring att ta ett ikea väggskåp och låta min cnc fräsa ett mönster optimerat för kabelgenomföring i en mellanvägg. Där kommer modem, ett par switchar, min z-wave controller osv monteras. Och på baksidan av väggen kommer cable management att finnas. Vad tror ni om en sådan här lösning?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
på sista bilden har jag lagt till skåpdörren. så det kommer i princip bli en dörr i dörr Krävs det så får man addera en fläkt som kylning.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Nätverksutrustning ska sitta i stativ. Punkt.
Har man småpryttlar som inte kan rackmonteras så finns det praktiska hyllor att montera i racken.
Så jag röstar på att du ska köps ett vanligt 19-tums rack och bygga in med lämpliga skivor istället.
Har man småpryttlar som inte kan rackmonteras så finns det praktiska hyllor att montera i racken.
Så jag röstar på att du ska köps ett vanligt 19-tums rack och bygga in med lämpliga skivor istället.