3 340 691 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Köpe en batteridriven grästrimmer, bosch med power4all batteri, 18v. Trodde att de skulle passa med mina blåa bosch 18v men icke! Nu måste jag hitta en häcksax med passande batteri.
Hittade ett fint Carl Larsson-tryck på loppis som får ersätta den lågupplösta utskrift jag hade sedan tidigare. Inte ett verktyg per se, snarare inspirerande verkstadsinredning. Tycker mycket om känslan den förmedlar för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Den satsen är nog ungefär så gammal också, det är pappas. I år dog det stora spärrskaftet. Vissa verktyg verkar svåra att ha ihjäl, trots förment dålig kvalitet. Undrar t.ex. nr jag kommer slippa min Bosch PSR 14,4-dragare så jag får köpa något roligare...Rikard Gjersvold skrev:
Suktat efter en Bosch 18V GDX från Tyskland ett tag... kollade för skojs skull vad Toolab vill ha för den och ser att det skiljer inte ens hundralapp efter frakt och växlingskurser.Robert-san01 skrev:
Mina senaste köp
Tillökning i boxxfamiljen så fler maskiner kan få ett ståndsmässigt boende,
För att passa in i höstmodet kände jag mig tvungen att köpa en ny handväska.
I handväskan har jag givetvis det nödvändigaste bl.a. lite smågodis.
Till sist men absolut inte minst, en hyvel.
Tillökning i boxxfamiljen så fler maskiner kan få ett ståndsmässigt boende,
Logga in
Skapa konto
För att passa in i höstmodet kände jag mig tvungen att köpa en ny handväska.
Logga in
Skapa konto
I handväskan har jag givetvis det nödvändigaste bl.a. lite smågodis.
Logga in
Skapa konto
Till sist men absolut inte minst, en hyvel.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Var egentligen på jakt efter en batterisänksåg, men det fanns ingen hemma så det fick bli cirkelsågen istället. Har bara kapat lite pakett än och det fungerar över förväntan. Den kommer definitivt att ersätta kapsågen i många lägen. En radio, batteri och klinga kom också med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Köpte 4st FAST-systainers för 349kr/st inkl. insats för deras förpackningar. Lär inte använda insatserna, men de är ju bara att kasta ut till förmån för annat.
Logga in
Skapa konto
Grattis till hyveln. Det ser ut att vara en Stanley #7 typ 11, dvs tillverkad 1910-1918. Det är i mitt tycke den bästa årgången. Ser att den saknar den främre skruven till handtaget vilken kan vara lurig att få tag på pga specialgänga (12-20), men verkar i övrigt vara i bra skick , Vad fick du ge?ceson skrev:
/B
Redigerat:
Dessutom pimpad med E A Bergstål. Fint ska det varabengtn skrev:Grattis till hyveln. Det ser ut att vara en Stanley #7 typ 11, dvs tillverkad 1910-1918. Det är i mitt tycke den bästa årgången. Ser att den saknar den främre skruven till handtaget vilken kan vara lurig att få tag på pga specialgänga (12-20), men verkar i övrigt vara i bra skick , Vad fick du ge?
/B
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Inte verktyg men ny klinga till en av mina kap/ger, tror det var en sån här Mikael_L stoppade i sin KGS216 vilket lyfte sågen. 299 på lokala Järnians utförsäljning tror jag var ett bra pris (och svårt att kosta på en så billig såg något dyrare)
Logga in
Skapa konto