Köpe en batteridriven grästrimmer, bosch med power4all batteri, 18v. Trodde att de skulle passa med mina blåa bosch 18v men icke! Nu måste jag hitta en häcksax med passande batteri.
 
Hittade ett fint Carl Larsson-tryck på loppis som får ersätta den lågupplösta utskrift jag hade sedan tidigare. Inte ett verktyg per se, snarare inspirerande verkstadsinredning. Tycker mycket om känslan den förmedlar för mig. Carl Larsson-tryck i ram som föreställer en snickare och hjälpreda i en verkstad, omgiven av verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pär h och 9 till
  • Laddar…
En cirkelsåg, en bärbar arbetslampa och flera tvingar arrangerade på ett trägolv, inklusive en skena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite gott från England, så ja kan fortsätta med mina projekt ☺
tvingarna längst till höger är dock jula men akk så bra! De små tvingarna är till skenan och kommer från England me :)
 
Redigerat:
Vad kan det vara?

En Clas Ohlson-pappkartong bunden med ett sort elastiskt band, placerad på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såklart.

Tormek T-7 vattenslipssystem för eggverktyg förpackning på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mate67 och 3 till
  • Laddar…
Festool Sysrock arbetsradio på ett fönsterbräde inställd på FM 105.1.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tur till Götet med familjen. Svängde förbi Toolab och plockade upp denna.

Kul butik med god sortering av div färger på maskinerna. Klart värd ett besök om man är lite verktygsnörd. Bra priser också.
 
  • Gilla
Tombrittberg och 4 till
  • Laddar…
Japp, Toolab är lätt beroendeframkallande :)
 
  • Gilla
Tombrittberg
  • Laddar…
jonmo skrev:
Vad kan det vara?



Såklart.

[bild]
Har en sån där, dock minst 20 år äldre, men ser likadan ut !!

Noterar hylsnyckelsatsen i bakgrunden, Biltema, har min kvar, köpt -85 !!
 
Rikard Gjersvold skrev:
Noterar hylsnyckelsatsen i bakgrunden, Biltema, har min kvar, köpt -85 !!
Den satsen är nog ungefär så gammal också, det är pappas. I år dog det stora spärrskaftet. Vissa verktyg verkar svåra att ha ihjäl, trots förment dålig kvalitet. Undrar t.ex. nr jag kommer slippa min Bosch PSR 14,4-dragare så jag får köpa något roligare...
 
Robert-san01 skrev:
[bild]

En tur till Götet med familjen. Svängde förbi Toolab och plockade upp denna.

Kul butik med god sortering av div färger på maskinerna. Klart värd ett besök om man är lite verktygsnörd. Bra priser också.
Suktat efter en Bosch 18V GDX från Tyskland ett tag... kollade för skojs skull vad Toolab vill ha för den och ser att det skiljer inte ens hundralapp efter frakt och växlingskurser. (y)
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Mina senaste köp:surprised:

Tillökning i boxxfamiljen så fler maskiner kan få ett ståndsmässigt boende,
Stapel av blå förvaringslådor med röda spännen för verktygsförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att passa in i höstmodet kände jag mig tvungen att köpa en ny handväska.
Svart verktygsväska märkt "Professional Power Tools" som en ny "handväska" för verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I handväskan har jag givetvis det nödvändigaste bl.a. lite smågodis.
Öppen verktygsväska fylld med nya verktyg i originalförpackning, inklusive BOSCH-borr och sågblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till sist men absolut inte minst, en hyvel.
En traditionell trähyvel med trähandtag på ett slöjdbord, omgiven av verktyg och arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Festool cirkelsåg med batteri, radio, klinga och FAST-systainers på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var egentligen på jakt efter en batterisänksåg, men det fanns ingen hemma så det fick bli cirkelsågen istället. Har bara kapat lite pakett än och det fungerar över förväntan. Den kommer definitivt att ersätta kapsågen i många lägen. En radio, batteri och klinga kom också med.
Cirkelsåg av märket Festool används för att kapa träplankor på ett utomhusarbetsbord i dagljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyra blå FAST-systainer verktygslådor på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte 4st FAST-systainers för 349kr/st inkl. insats för deras förpackningar. Lär inte använda insatserna, men de är ju bara att kasta ut till förmån för annat.
Öppen blå FAST-systainer med insats och fack för förvaring av verktyg eller tillbehör på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Till sist men absolut inte minst, en hyvel.
Grattis till hyveln. Det ser ut att vara en Stanley #7 typ 11, dvs tillverkad 1910-1918. Det är i mitt tycke den bästa årgången. Ser att den saknar den främre skruven till handtaget vilken kan vara lurig att få tag på pga specialgänga (12-20), men verkar i övrigt vara i bra skick , Vad fick du ge?
/B
 
Redigerat:
bengtn skrev:
Grattis till hyveln. Det ser ut att vara en Stanley #7 typ 11, dvs tillverkad 1910-1918. Det är i mitt tycke den bästa årgången. Ser att den saknar den främre skruven till handtaget vilken kan vara lurig att få tag på pga specialgänga (12-20), men verkar i övrigt vara i bra skick , Vad fick du ge?
/B
Dessutom pimpad med E A Bergstål. Fint ska det vara (y)
 
ullberg
Inte verktyg men ny klinga till en av mina kap/ger, tror det var en sån här Mikael_L stoppade i sin KGS216 vilket lyfte sågen. 299 på lokala Järnians utförsäljning tror jag var ett bra pris (och svårt att kosta på en så billig såg något dyrare)

Ny klinga för kap/ger-såg från Bosch med prislappen 299 kr visas på en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Jag köpte samma fast 60T och är nöjd i jämförelse mot den gamla originalklingan på pappas GCM 8s som jag lånar. Så jag tror du blir nöjd :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.