4 367 427 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
idag har jag slutmålat det nybyggda valvet som ersatte ett gammalt dörrhål
Väggar, golv och listning klart i vardagsrum och matsal. Det tar sig sakta men säkert
Egengjorda klossar i all sin enkelhet av lite spillvirke.
Väggar, golv och listning klart i vardagsrum och matsal. Det tar sig sakta men säkert
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egengjorda klossar i all sin enkelhet av lite spillvirke.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Snyggt!
Men vilket pilljobb. En bra illustration till uttrycket
"The devil is in the detail"
Men vilket pilljobb. En bra illustration till uttrycket
"The devil is in the detail"
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Väl uttryckt. Vi tog det lite för långt..KnockOnWood skrev:
Först fräsa till provbitar.
Såga ut en lång bräda ur MDF.
Fräsa långsidorna
Kapa i rätt längd för att få ut klossarna.
Fräsa ena kortsidan
Såga till ett bakstycke med samma yttermått men endast 10mm tjock så att klassen totalt skulle bli lite djupare.
Limma ihop bakstycke med den frästa klassen.
Slipa ner alla sidor för att få en plan yta att spackla.
Spackla.
Slipa.
Spackla.
Slipa.
2x spärr it
1x tröskelfärg
Spika fast
Latexfoga mot list och spikhålen
Slutmåla..
Sen har vi ett hyggligt schysst surroundsystem där jag inte ville att bakhögtalarnas kablar skulle synas. Så då var det fram med fräsen igen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Tillägg alla spikhålen har spacklats, varje kant har fogats och sen har vi slutstrukit allt en extra gång Pill men väl värt för helhetsintrycket då vi umgås mest i vardagsrum/matsal sett under ett år.
Tillägg 2: allt är handmålat inkl. lister och foder.
Tillägg 2: allt är handmålat inkl. lister och foder.
Hade en tunna under byggtiden som jag la glas i..
Viktigt med källsortering 😄👍 men tunnan blev så jävla tung att jag inte fick iväg den ha ha
Så jag förträngde den.. Sen murade jag in den..
Men idag åkte den på kärran 😄👍🏼
Viktigt med källsortering 😄👍 men tunnan blev så jävla tung att jag inte fick iväg den ha ha
Så jag förträngde den.. Sen murade jag in den..
Men idag åkte den på kärran 😄👍🏼
Logga in
Skapa konto
@Chrissofsweden
Väldigt snyggt det där. Och verkar gediget gjort, inte som snabbjobb utav ackordsjagande byggare.
Visst tar det tid, men jag är säker på att du rätt många gånger kommer tänka vad nöjd du blev,när du ser dina fina lister (och annat).
Väldigt snyggt det där. Och verkar gediget gjort, inte som snabbjobb utav ackordsjagande byggare.
Visst tar det tid, men jag är säker på att du rätt många gånger kommer tänka vad nöjd du blev,när du ser dina fina lister (och annat).
Idag har jag rett ut ett problem i huset!
11-åringen hävdar envist att det finns pungdjur i Sverige, mammsen surnar till slut helt och hållet och vill ha mig med på sin sida.
Problem är till för att lösas, eller, 11-åringen kommer hem efter ha letat Pokémon med en kompis och visar sin kära moder, som precis lugnat ner nerverna över sina korkade killar i familjen.
- Kolla, värsta pungen....... grannens tjurkalvar.
Tja, vad säger man, pungdjur eller ej?
Annars har jag svettats på taket och bytt ut vindskivor och satt nya plåtar.
11-åringen hävdar envist att det finns pungdjur i Sverige, mammsen surnar till slut helt och hållet och vill ha mig med på sin sida.
Problem är till för att lösas, eller, 11-åringen kommer hem efter ha letat Pokémon med en kompis och visar sin kära moder, som precis lugnat ner nerverna över sina korkade killar i familjen.
- Kolla, värsta pungen....... grannens tjurkalvar.
Tja, vad säger man, pungdjur eller ej?
Annars har jag svettats på taket och bytt ut vindskivor och satt nya plåtar.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Kapat reglar till altanen och insåg att sågen inte kapade rakt.. Kan vara klingan kanske men fick justera lite så blev det dugligt.
Får väl såga allt rent när dom ligger med snörslå.
Får väl såga allt rent när dom ligger med snörslå.
Idag har jag inte gjort något med huset ännu , det blev morgonmys med barnbarnet på morgon/förmiddag och nu i eftermiddag har jag införskaffat ett nytt stuprör till altanen.
Då detta sitter på insidan av altanen och är målat kopparfärgat och vi nu målar om invändigt så var det dags att köpa ett nytt då jag inte orkar att måla om det 45år gamla röret.
Då detta sitter på insidan av altanen och är målat kopparfärgat och vi nu målar om invändigt så var det dags att köpa ett nytt då jag inte orkar att måla om det 45år gamla röret.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Äntligen börjat med att få upp lite panel. Väntar även på förbenade Byggmax att få hem 21x145 baspanelen . Ångrade att jag inte beställde från min lokala istället men hade lite bråttom att starta. Så nu har man en halvfärdig vägg som väntar..
Logga in
Skapa konto