4 357 783 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skulle ju kunna dra en historia med lumparminnen och de djupa skogarna och höga fjällen men sanningen är att jag var jävligt törstig och ölen stod närmast 😜KnockOnWood skrev:En sak jag inte riktigt förstår är varför du, som är en äkta Kålle i själ och hjärta,
sitter och sörplar Norrlands Guld!
Är du helt husvill (eller har samiskt blod i ådrorna)?
Här nere är det mest Sort Guld (Carlsberg), eller Bjørne Bryg (Harboe),
eller som det heter internationellt, Bear Beer som gäller
Skål! Nu är det ju Lillelördag, eller Piglördag som vissa säger.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Har man inget att göra så skaffar man sig, eller hur?
Har precis beställt ny kyl och frys till landet. Främsta egenskapen är att de är vita (naturligtvis lågenergi) Men det innebär att jag
Sa jag att de var vita.
Har precis beställt ny kyl och frys till landet. Främsta egenskapen är att de är vita (naturligtvis lågenergi) Men det innebär att jag
- måste skruva ned överskåpen ovanför de gamla så att jag kan få ut dem eftersom det inte finns en millimeter att röra sig på
- Dra ut de gamla skåpen och ställa någonstans medan jag väntar på de nya, så att jag
- Kan göra rent och se till att de nya får en fräsch omgivning.
- Ställa de nya skåpen på plats och flytta över maten från de gamla
- Sätta upp överskåpen igen med en lagom luftspalt mellan överskåp och vitvaror, alternativt ska jag sätta in djupa hyllor ovanför de nya vitvarorna
- Köra den trasiga frysen till tippen och se om jag kan sälja kylen.
Sa jag att de var vita.
Redigerat:
Kört slut på gruset 🤔
Skulle behövt några lass till men fan.. Orka..
Räcker att grannen kom över och fråga om jag äter 😂
Dom hade hört maskinen konstant från morgon till kväll 😇
Höjt en liten snutt av vägen så det blev lite dike
Flyttat på lite jord och börjat kratta
Fyllt ut 0-32 och plattat till.. Men det blev inte platt 😁
Lyft fram pallar med Mursten..
Imorgon åker maskinen tillbaka och jag återgår till föräldrarollen 😄👍🏼
Några hektiska dagar men jag hade som mål i sommar att muren skulle fram och jag har kommit en bit på vägen
Hade jag gett fan i matjorden så hade jag haft råd med grus istället 😎 och sluppit kratta 😩
Skål på det
Skulle behövt några lass till men fan.. Orka..
Räcker att grannen kom över och fråga om jag äter 😂
Dom hade hört maskinen konstant från morgon till kväll 😇
Höjt en liten snutt av vägen så det blev lite dike
Flyttat på lite jord och börjat kratta
Fyllt ut 0-32 och plattat till.. Men det blev inte platt 😁
Lyft fram pallar med Mursten..
Imorgon åker maskinen tillbaka och jag återgår till föräldrarollen 😄👍🏼
Några hektiska dagar men jag hade som mål i sommar att muren skulle fram och jag har kommit en bit på vägen
Hade jag gett fan i matjorden så hade jag haft råd med grus istället 😎 och sluppit kratta 😩
Skål på det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I väntan på fiber har jag provisoriskt flyttat inkommande telejack ner till källaren. Dragit lite mer nätverkskabel till patchpanelen och kopplat in lite fler portar i min superswitch. Dessutom har routern som kom med vinsten blivit inkopplad som AP. Högen med överblivna prylar växer, nu ligger där en hel bunt gamla switchar tillsammans med ett par Ruckus och en ansenlig mängd patchkabel. Man kanske skulle räkna lite på hur mycket energi som sparas...
Varit till bygghandeln, handlat spackel och rotdosor, färdigställt rördragning för nätverk. Skruvat tillbaka alla luckor som sågats upp för att dra nätverk m.m. i väggar, spacklat, provtapetserat för att kunna se hur mycket gamla väggfärgen lyser igenom, åkt till en annan bygghandel och köpt färg till garagedörren, spacklat en vända till och konstaterat att det lyser igenom lite men inte så farligt dock där det är ljust (och inser att jag måste få bort biten jag provtapetserade dit eftersom den är i den kulören som lyser igenom )
Allt detta för att det var rea på tapeter i måndags så fokuset flyttades från att göra klart övervåningen till att lägga de sista handtagen på nedervåningen för att slippa förra invånarnas ytskikt
Till hösten kanske jag ska ta och sammanställa en projekttråd istället och ladda upp lite bilder. Har hänt en hel del sen jag flyttade hit.
Allt detta för att det var rea på tapeter i måndags så fokuset flyttades från att göra klart övervåningen till att lägga de sista handtagen på nedervåningen för att slippa förra invånarnas ytskikt
Till hösten kanske jag ska ta och sammanställa en projekttråd istället och ladda upp lite bilder. Har hänt en hel del sen jag flyttade hit.
Varit på tippen med en del byggskräp. Träffade dessutom trevlig personal där, vilket är synnerligen ovanligt.
Fasen vad bra man har det egentligen, som bara kan åka dit och dumpa skiten! (i vår kommun är det fortfarande gratis dessutom )
Mycket tid gick åt till att hjälpa svärmor med hönsflocken, då hon fått in röda hönskvalster i beståndet. Äckliga små rackare som suger blod och kan leva nio (!) månader utanför värddjuret. Hela gänget på 30+ höns skulle droppas i nacken med nåt medel och sedan flyttas till ett tillfälligt hem i ett uthus medans hönshuset storsaneras... Man ser ut som en idiot när man försöker få fatt i frigående höns och håva upp dem i famnen 😁
Fasen vad bra man har det egentligen, som bara kan åka dit och dumpa skiten! (i vår kommun är det fortfarande gratis dessutom )
Mycket tid gick åt till att hjälpa svärmor med hönsflocken, då hon fått in röda hönskvalster i beståndet. Äckliga små rackare som suger blod och kan leva nio (!) månader utanför värddjuret. Hela gänget på 30+ höns skulle droppas i nacken med nåt medel och sedan flyttas till ett tillfälligt hem i ett uthus medans hönshuset storsaneras... Man ser ut som en idiot när man försöker få fatt i frigående höns och håva upp dem i famnen 😁