4 368 695 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Idag har jag rivit ner byggställningen och kört iväg nästan alla delar. Men det får bli 2 vändor.
Sen har jag inte gjort så mycket, funderar på vad jag ska lägga energi på. Har en del projekt igång nu
Sen har jag inte gjort så mycket, funderar på vad jag ska lägga energi på. Har en del projekt igång nu
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Jag är kränkt! Den här Stockholm(s län)aren fixar sin rostbiff själv i alla fall. Föredrar välstekt Fransk rostbiff, men en rosa engelsk är inte heller så dum.krilleman_215 skrev:
Du avslöjade digp.lundgren skrev:
En stockholmare kan inte bli kränkt, erkänna fel eller visa ödmjukhet
https://m.youtube.com/watch?v=SoDN5aBgL3k
Redigerat:
Gjort en undergjutning på entrétrappan med expanderbetong. Ska bli spännande att se hur det blir när formen rivs - Flipp eller flopp är frågan
EDIT: Just det, beställde en ny tändspole till min grästrimmer som dog döden häromveckan. 290 pix - hoppas den ska få ny livsgnista med den
EDIT: Just det, beställde en ny tändspole till min grästrimmer som dog döden häromveckan. 290 pix - hoppas den ska få ny livsgnista med den
Redigerat:
Förvisso. Men när de där jävla rören sitter på konstiga ställen, svänger där man inte förväntar sig och annat skit.Strip skrev:
På riktigt så gick det ett rör mellan två element längst till höger resp vänster i rummet. Mitt emellan dessa två element satt ett annat element. Elementet i mitten är kopplat från källaren, och röret snirklar sig mellan röret till de andra två elementen.
Idag har jag rivit bort alla foder på utsidan runt fönsterpartiet till vardagsrummet + alla fönsterbleck.
Ska sätta dit nya foder och fixa till lite kosmetiska missar som förra ägaren gjorde samt måla om.
Funderar starkt på att strunta i fönsterbleck då alla fönster + altandörren är skyddade under tak i min inglasade altan.
Frugan började sin semester med att måla dessa fönsterkarmar vita i morse på insidan i vardagsrummet , och ska väl fortsätta fördriva sin ledighet med att måla om allt 70tals brunt till vitt.
Ska sätta dit nya foder och fixa till lite kosmetiska missar som förra ägaren gjorde samt måla om.
Funderar starkt på att strunta i fönsterbleck då alla fönster + altandörren är skyddade under tak i min inglasade altan.
Frugan började sin semester med att måla dessa fönsterkarmar vita i morse på insidan i vardagsrummet , och ska väl fortsätta fördriva sin ledighet med att måla om allt 70tals brunt till vitt.
Byggt min hemmagjorda byggställning och börjat riva panelen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Kapat och kluvit ved. Lite sent när midsommar har passerat men alltid något
Nja, riktigt snyggt blev det nog inte men säkert praktiskt. Vi ska också sätta huv på en av våra skorstenar och jag har kommit fram till att huven bör ha samma ytterdimensioner som skorstenen.holmberg87 skrev:
- Borstat av slamsfärg på ladugården inför målning.
- Slåss i, och kompletterat, spikar i panelen.
- Skrapat lite på fönsterbågar.
- Tittat på husväggen och funderat på om jag ska riva bort lite brädor och börja om.
Såg att flyttfåglarna flög förbi... snart är vintern här..
Redigerat: