P
Strip skrev:
Sen tog jag röjsågen och gav jag mig på alla dessa [censur] smultronbuskar i slänten ner mot vattnet.
Vänta nu! i min värld är smultron små lågväxande saker som smakar underbart. Röjsåg? Nu måste du berätta mer om dina smultron.

p.lundgren skrev:
Vänta nu! i min värld är smultron små lågväxande saker som smakar underbart. Röjsåg? Nu måste du berätta mer om dina smultron.
Det e muterade supersmultron som tagit sig formen av ondeskefulla hallonbuskar... pinnar. Ehm :surprised:

Vanliga hallon är det allt. Det växer upp en del sly också, så jag har vant mig vid sågklinga, då jag tycker den e lite effektivare än den där trevingade historien. Med klinga tycker jag det är lättare att få det fällda dit jag vill.

Smultron satt i huvudet, eftersom det varit mycket fokus på vår lilla smultronkulle idag. För ett par år sedan tog jag ner ett äppleträd i trädgården, och eftersom det hade en inväxt gammal kedja i sig orkade jag aldrig ge mig på stubben. Istället byggde jag en sexkantig träsarg, la den runt stubben, fyllde med jord och planterade smultron till barnen. Mycket lyckat, barnen älskar sitt eget lilla smultronställe.

• Dsc_1385.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Y
Tänkte skryta om att jag borstat, skrapat på magasinet men så såg jag böddes fina gavel så försvann den gnutta stoltheten, hehe.

Köpte en färgspruta för någon vecka sedan. Sedan dess har det nog blåst var dag så blev till att penselmåla...

• Gilla
Bödde
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Ser ju bra ut men ska du inte ha ångbroms?
Finns bakom innersta lagret isolering. Gjorde installationsskikt för el och nätverk för att få så få hål i ångbromsen som möjligt.

S
-RB- skrev:
Finns bakom innersta lagret isolering. Gjorde installationsskikt för el och nätverk för att få så få hål i ångbromsen som möjligt.
Det låter klokt. Reagerade för att diskussionerna om cellolusaisolering ibland handlar om att det inte behövs någon ångbroms även fast alla montageanvisningar säger motsatsen.

danpih skrev:
Renoverade fönster (skrapade mest färg) och fortsatte i tvättstugan.

[bild]
Nu ska det bara in lite dryck :D
Extra roligt att tvätta med vinkyl i tvättstugan ;)

S
Klar med monteringen, ett litet hål i väggen kvarstår

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Yrrol och 2 till
  • Laddar…
Skooda skrev:
Klar med monteringen, ett litet hål i väggen kvarstår

[bild]

[bild]

[bild]
Usch! Det där kommer inte hålla någe vidare!
Bäst du skickar hit slangvindan bums! 😉

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
D09
image.jpeg
Skapa konto

Servat Vattenfiltret lite.

Sminkat trappan

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
danpih skrev:
Renoverade fönster (skrapade mest färg) och fortsatte i tvättstugan.

[bild]
Nu ska det bara in lite dryck :D
Kungligt med vinkyl i tvättstugan!

Hoppas på en ölkyl i mancave! :)

Idag har jag målat karmen runt garageporten , städat upp på altanen efter gårdagens grillning & inventering i vin/ölkylen , finns nu inget kvar att räkna (skyller på frugan och ett par gamla grannar samt min minste unge med kompisar.):p

Idag har jag hållit igång sedan 10. Målade klart vindskivorna på gaveln. Satte nya fönsterfoder och gjorde underbleck.
Sen drog jag om telekabeln så den går snyggt på fasaden, vad jag nu ska med den kabeln till...

Därefter när energin var på topp monterade jag en tilluftsventil också. Fresh 80 med ljuddämpning!
Sist men inte minst lite finmålning med vitt så nu kan jag äntligen riva ställning imorgon:D

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
D09
Blev barnfri så jag gjorde ett fuskbygge med muren

Efter lite grönstedt så kändes det mycket bättre 😎
Betonggrejorna tog slut så jag får hitta på annat bus tills imorgon

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Spikat mer panel.

20160710_191302.jpg
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
Börjat sätta repgips över treetexen i matrummet. I samband med maskering inför målning av fönsterfoder och element försökte jag entusiasmera sambon till ett införande av spröjs. Han var tyvärr föga engagerad 😁

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.