Tycker du är helt normal, jiggbygge är ofta minst lika roligt som möbelsnickrandet:)

Film är trevligt men jag fortsätter med byggtrådar (snart kommer nästa) vilket är det formatet jag gillar bäst. Gillar att sätta mig med en god whiskey när projektet är avslutat och skriva ihop en sammanfattning. Filmande måste man vara mer planerande under byggets gång och ha fler avbrott i snickrandet.

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
F-n va duktig du är!

Strålande insats Daniel!

Daniel_N skrev:
Idag blev första filmen klar! [länk]
Snyggt! Kommer det en textad version så man begriper också? ;)
+vill kunna ligga och titta i sängen utan att sambon ska gnälla på för högt ljud..

Tack för berömmet :surprised:

Frustrator: Hehe, det kan jag tyvärr inte bjuda på. Dock har Marlen gjort sitt bästa för att översätta (hon har skrivit texten till artikeln, som är en sammanfattning av vad jag säger). Är det något som är oklart trots detta så bara fråga på;)

Microkatten
Frustrator skrev:
Snyggt! Kommer det en textad version så man begriper också? ;)
+vill kunna ligga och titta i sängen utan att sambon ska gnälla på för högt ljud..
Har Daniel övergått från skånska till någon rotvälska man inte förstår? :D

Jag har inte haft tillfälle att se videon, men ser fram emot detta!

Jättebra film Daniel och riksskånskan är inga problem alls att förstå:)

En fundering angående den där tappfräsningsmaskinen från 50-talet, vore det inte ganska enkelt att montera på en digital skala som väl skulle underlätta och snabba på ställtiden?

Ola C skrev:
Jättebra film Daniel och riksskånskan är inga problem alls att förstå:)

En fundering angående den där tappfräsningsmaskinen från 50-talet, vore det inte ganska enkelt att montera på en digital skala som väl skulle underlätta och snabba på ställtiden?
Tack Ola!

Jo det är helt korrekt, ett antal digitalskalor skulle hjälpt mycket, och det finns gott om plats att sätta dem på. Anledningen till att det inte har blivit så är att jag letar efter en tappmaskin från 80/90-tal istället.

• Gilla
remdrivet
  • Laddar…
Dom är dyra du Daniel ;) det blir väl en rundtappfräs då?
Är den enkeltappen verkligen från 50-talet? Min waco från 55 ser inte sådär modern ut alls, önskar att jag kunde hitta en 10-30-tals modell.

Redigerat:
remdrivet skrev:
Dom är dyra du Daniel ;) det blir väl en rundtappfräs då?
Är den enkeltappen verkligen från 50-talet? Min waco från 55 ser inte sådär modern ut alls, önskar att jag kunde hitta en 10-30-tals modell.
Jag vet faktiskt inte hur gammal den är, lit av en gissning. Kanske är den tom från 60-talet!

Jag hade siktet inställt på en liknande enkeltapp, fast betydligt snabbare att ställa in...

S
Snyggt!!, finns det plats för en lärling, ett par veckor? :)

Skooda skrev:
Snyggt!!, finns det plats för en lärling, ett par veckor? :)
Absolut, här finns massor att göra!

Finns det plats för en lärling och en praktikant? "No experience but eager to learn and no asking for payment".

Helt seriöst!
//Ronnie

Det finns alla möjligheter:) skicka ett PM

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.