24 273 läst · 128 svar
24k läst
128 svar
Vad vill ni se på film om möbelsnickeri?
Tycker du är helt normal, jiggbygge är ofta minst lika roligt som möbelsnickrandet
Film är trevligt men jag fortsätter med byggtrådar (snart kommer nästa) vilket är det formatet jag gillar bäst. Gillar att sätta mig med en god whiskey när projektet är avslutat och skriva ihop en sammanfattning. Filmande måste man vara mer planerande under byggets gång och ha fler avbrott i snickrandet.
Film är trevligt men jag fortsätter med byggtrådar (snart kommer nästa) vilket är det formatet jag gillar bäst. Gillar att sätta mig med en god whiskey när projektet är avslutat och skriva ihop en sammanfattning. Filmande måste man vara mer planerande under byggets gång och ha fler avbrott i snickrandet.
Idag blev första filmen klar! https://www.byggahus.se/bygga/tillverka-fonsterbage
F-n va duktig du är!
Verktygstokig
· Halland
· 7 537 inlägg
Tack för berömmet
Frustrator: Hehe, det kan jag tyvärr inte bjuda på. Dock har Marlen gjort sitt bästa för att översätta (hon har skrivit texten till artikeln, som är en sammanfattning av vad jag säger). Är det något som är oklart trots detta så bara fråga på
Frustrator: Hehe, det kan jag tyvärr inte bjuda på. Dock har Marlen gjort sitt bästa för att översätta (hon har skrivit texten till artikeln, som är en sammanfattning av vad jag säger). Är det något som är oklart trots detta så bara fråga på
Har Daniel övergått från skånska till någon rotvälska man inte förstår?Frustrator skrev:
Jag har inte haft tillfälle att se videon, men ser fram emot detta!
Jättebra film Daniel och riksskånskan är inga problem alls att förstå
En fundering angående den där tappfräsningsmaskinen från 50-talet, vore det inte ganska enkelt att montera på en digital skala som väl skulle underlätta och snabba på ställtiden?
En fundering angående den där tappfräsningsmaskinen från 50-talet, vore det inte ganska enkelt att montera på en digital skala som väl skulle underlätta och snabba på ställtiden?
Tack Ola!Ola C skrev:
Jo det är helt korrekt, ett antal digitalskalor skulle hjälpt mycket, och det finns gott om plats att sätta dem på. Anledningen till att det inte har blivit så är att jag letar efter en tappmaskin från 80/90-tal istället.
Jag vet faktiskt inte hur gammal den är, lit av en gissning. Kanske är den tom från 60-talet!remdrivet skrev:
Jag hade siktet inställt på en liknande enkeltapp, fast betydligt snabbare att ställa in...