Ola C Ola C skrev:
Första deltävlingen ikväll!
Slugt av @Daniel_N att smyga med i första deltävlingen under falskt namn..trodde dock att han hade maffigare skägg ;)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Slugt av @Daniel_N att smyga med i första deltävlingen under falskt namn..trodde dock att han hade maffigare skägg ;)
Smart må jag säga, han förstod vi skulle bli besvikna när årets film inte va klar i tid o garderade med att själv ställa upp i melodifestivalen för att ha legitimt alibi.
 
Haha va fasen?!

2 filmer är klara, vet inte när de läggs upp dock.

Har fått två frågor om kantlistning av fanerad skiva på senare tid. Något som är av intresse för nästa film?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Tempot har höjts! Mer filmande idag. Varenda gång jag kikar på det efteråt slås jag av hur mycket skånska jag pratar, så låter det inte alls i mitt huvud haha:)
Haha det där har jag med reagerat på når jag blivit filmad :p att man låter som en äkta reservdansk på film :D
 
Jag förnekar å det bestämdaste att jag pratar bred skånska, den blir absolut inte bredare när jag pratar med en annan skånsktalande :rolleyes:
 
Själv blir jag alltid lite misstänksam när folk inte kan prata som folk. Det är väl dessutom välbelagt att skånska inger ett större förtroende än andra dialekter. Antagligen undermedvetet baserat på erfarenheten att vi oftast faktiskt vet vad vi pratar om.

On-topic:
En film om kantlistning är väl ingen dum ide. Det dyker ju upp frågor om det här på forumet också med jämna mellanrum. Du får gärna visa specialprylar för detta men också hur man löser det med enklare medel.
 
  • Gilla
Shakula och 2 till
  • Laddar…
Idag filmas det! Det blir lite om fräsning och mycket om sicklar!
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 10 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Idag filmas det!
Woho! :)
 
Vi får se hur det gick....lite orutinerat så försökte jag klämma in en hel Sliparedags sickel-genomgång i en kort film. Hoppas det inte blir för snurrigt....I värsta fall får jag komplettera med en förtydligande text :) Sicklat blev det i alla fall!
 
  • Gilla
Ginflyer och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.