418 971 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Hejsan. Nybliven pappa till en R80Li.
Några frågor som jag ännu inte lyckats komma på själv.
Min robot har gått i en vecka nu och jag har börjat hitta de ställen han tycker mindre om. Men en sak han gör förbryllar mig. Ibland så stannar han till och piper fem gånger. Vet någon vad det beror på? Efter han har pipit klart så fortsätter han att köra igen.
Sen har man ju blivit galen i gräs och skulle gärna vilja förbättra gräsmattan lite. Någon som har erfarenhet av att toppdressa med nysådd och låta gräsklipparen åka över det? Måste man spärra av eller är roboten så snäll att det funkar. Ytan är plan.
Tacksam för svar.
Några frågor som jag ännu inte lyckats komma på själv.
Min robot har gått i en vecka nu och jag har börjat hitta de ställen han tycker mindre om. Men en sak han gör förbryllar mig. Ibland så stannar han till och piper fem gånger. Vet någon vad det beror på? Efter han har pipit klart så fortsätter han att köra igen.
Sen har man ju blivit galen i gräs och skulle gärna vilja förbättra gräsmattan lite. Någon som har erfarenhet av att toppdressa med nysådd och låta gräsklipparen åka över det? Måste man spärra av eller är roboten så snäll att det funkar. Ytan är plan.
Tacksam för svar.
Ni som vill samköpa skicka ett mail till johan63@telia.com senast den 12:e !!!!!johan63 skrev:
Kunde inte mejla dig.
"Delivery to the following recipients failed permanently:
* t*****@c*****und.*e"
Men vill vara med. OK såhär? Mejla mig på david@larsan.se så kanske det går att svara
"Delivery to the following recipients failed permanently:
* t*****@c*****und.*e"
Men vill vara med. OK såhär? Mejla mig på david@larsan.se så kanske det går att svara
Jag har toppdressat. Funkar bra om det är mitt på gräsmattan. Mindre bra i närhet av där den vänder och släpar bakhjulet.Halle81 skrev:
Har swischat över pengarna. Tack för att du tar dig tid att fixa detta åt oss. Mycket uppskattat!
Funderar på om man skulle ta och beställa en kamera modul också. Måste ju kunna se vad rackarn har för sig på dagarna
Funderar på om man skulle ta och beställa en kamera modul också. Måste ju kunna se vad rackarn har för sig på dagarna
Kör på dinmammas@gmail.com då.