Hejsan. Nybliven pappa till en R80Li.
Några frågor som jag ännu inte lyckats komma på själv.
Min robot har gått i en vecka nu och jag har börjat hitta de ställen han tycker mindre om. Men en sak han gör förbryllar mig. Ibland så stannar han till och piper fem gånger. Vet någon vad det beror på? Efter han har pipit klart så fortsätter han att köra igen.

Sen har man ju blivit galen i gräs och skulle gärna vilja förbättra gräsmattan lite. Någon som har erfarenhet av att toppdressa med nysådd och låta gräsklipparen åka över det? Måste man spärra av eller är roboten så snäll att det funkar. Ytan är plan.

Tacksam för svar.
 
De fem pipen ä en varning för att knivarna startar igen... Om den kör fast eller backar så stoppar den knivarna.
 
  • Gilla
Halle81
  • Laddar…
johan63 skrev:
Ang. gruppköp ! Gilla detta inlägg, Så ser jag hur många som hänger på.

Priset blir då 79 € st inkl. antenn (4,90 €)

OBS ! Inom 14 dagar kommer programmet att vara översatt till Engelska, Svensk översättning är på G.
Ni som vill samköpa skicka ett mail till johan63@telia.com senast den 12:e !!!!!
 
Kunde inte mejla dig.
"Delivery to the following recipients failed permanently:

* t*****@c*****und.*e"

Men vill vara med. OK såhär? Mejla mig på david@larsan.se så kanske det går att svara ;)
 
Halle81 skrev:
Sen har man ju blivit galen i gräs och skulle gärna vilja förbättra gräsmattan lite. Någon som har erfarenhet av att toppdressa med nysådd och låta gräsklipparen åka över det? Måste man spärra av eller är roboten så snäll att det funkar. Ytan är plan.
Jag har toppdressat. Funkar bra om det är mitt på gräsmattan. Mindre bra i närhet av där den vänder och släpar bakhjulet.
 
  • Gilla
Halle81
  • Laddar…
davidgp skrev:
Kunde inte mejla dig.
"Delivery to the following recipients failed permanently:

* t*****@c*****und.*e"

Men vill vara med. OK såhär? Mejla mig på david@larsan.se så kanske det går att svara ;)
Testa igen, Här fungerar det. :cool:
 
Fick du mitt svar?
 
Kolla din epost.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
davidgp skrev:
Fick du mitt svar?
Jag kan inte skicka till dig !!
Får upp följande:
<david@larsan.se> delayed: larsan.se:
452 4.3.1 Insufficient system storage
 
Har swischat över pengarna. Tack för att du tar dig tid att fixa detta åt oss. Mycket uppskattat!

Funderar på om man skulle ta och beställa en kamera modul också. Måste ju kunna se vad rackarn har för sig på dagarna :)
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Det blir nog en kamera på min också. Men väntar tills modulen är monterad och testat först.
 
johan63 skrev:
Jag kan inte skicka till dig !!
Får upp följande:
<david@larsan.se> delayed: larsan.se:
452 4.3.1 Insufficient system storage
Nu?
 
davidgp skrev:
Nu?
Fungerar inte. :(
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
OpiMaza
johan63 skrev:
Ang. gruppköp ! Gilla detta inlägg, Så ser jag hur många som hänger på.

Priset blir då 79 € st inkl. antenn (4,90 &#8364;)

OBS ! Inom 14 dagar kommer programmet att vara översatt till Engelska, Svensk översättning är på G.
Vet du om det kommer att fungera på en HQ 305 från 2013 ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.