4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Uschh vad ni är duktiga och flitiga alla ni ...
Själv kan jag nog bara skriva i denna tråd nästan varje dag. :|
https://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/185528-vad-har-ni-inte-gjort-med-era-hus-idag.html
Själv kan jag nog bara skriva i denna tråd nästan varje dag. :|
https://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/185528-vad-har-ni-inte-gjort-med-era-hus-idag.html
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Bytt tak på en del av lusthuset. Fick upp ca 25 löpmeter ny råspont, den gamla kunde jag ta bort helt utan verktyg. Bar bort bitarna i trädgårdskorgen . Ny underlagspapp på en del, resten får stå öppet men regnskyddat några dagar så att fukten kan ta sig ut. Hoppas det hinner torka ur ordentligt på en vecka så att jag kan bli klar innan midsommar.
Dagen har varit slapp hos släktens sommarstuga
Mycket lek och bus.
En skräckupplevelse är iaf när man dukar och hör det knappa ljudet av en plåt mot en sten
Ser alla vuxna ( de som ofta är där ) reagera blixtsnabbt och japp. Lillgrabben ( 5 ) och en något år äldre kille hade blivit nyfikna på vattenbrunnen och flyttat en sten på plåten och ska kika ner.
De kom aldrig så långt.. De var på baksida hörnet av en byggnad ca 15-20 meter bort. Gömd i lite buskage och på samma sträcka som de använt hela helgen när de sprungit runt huset.
Hade inte en aning om att den inte var låst och fan vad fort det sker trots minutiös koll av ungarna 99,999999999 %
Räckte med någon enstaka minut av bristande koll när vi dukade fram tårta. Annars alltid en vuxen med.
Japp. Den kommer att bultas fast i fortsättningen
( grabben alltså, han ger mig mardrömmar )
Så dagens tips är att syna områdena kring sommarhusen.
Mycket lek och bus.
En skräckupplevelse är iaf när man dukar och hör det knappa ljudet av en plåt mot en sten
Ser alla vuxna ( de som ofta är där ) reagera blixtsnabbt och japp. Lillgrabben ( 5 ) och en något år äldre kille hade blivit nyfikna på vattenbrunnen och flyttat en sten på plåten och ska kika ner.
De kom aldrig så långt.. De var på baksida hörnet av en byggnad ca 15-20 meter bort. Gömd i lite buskage och på samma sträcka som de använt hela helgen när de sprungit runt huset.
Hade inte en aning om att den inte var låst och fan vad fort det sker trots minutiös koll av ungarna 99,999999999 %
Räckte med någon enstaka minut av bristande koll när vi dukade fram tårta. Annars alltid en vuxen med.
Japp. Den kommer att bultas fast i fortsättningen
( grabben alltså, han ger mig mardrömmar )
Så dagens tips är att syna områdena kring sommarhusen.
Markpostlådan fick ett nytt lås, eftersom inga nycklar följde med från tidigare ägare. Jag blev lite nojig efter att ha hört om identitetskapningar. Visserligen kan ju någon fortfarande bryta sig in i lådan och stjäla handlingar och brev, men då vet man ju det. Känns lite onödigt att utmana ödet med olåst brevlåda...
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Började måla. Han dra 5 penseldrag sen började jag känna regnstänk och en minut senare kommer det en rejäl skur så man fick springa in.. Nu sitter jag här och surar istället
Var inne på en Brilix men vill ha en nu så det blev en sån här.
http://www.badbutiken.se/Poolvarmepump-HeatForce-Mini-45/article
http://www.badbutiken.se/Poolvarmepump-HeatForce-Mini-45/article
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Gjort klart staketet och klippt gräset. Har iofs handlat lister och foder till matsal och vardagsrum. Men att handla är ju sånt man inte räknar med i tidsplaneringen men tar ändå en halv dag och massa energi...
Himla skönt med nytrimmad gräsmatta!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Himla skönt med nytrimmad gräsmatta!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: