4 366 869 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Åh, då ska jag sura lite mindre över min som gick på 864 kr. .krilleman_215 skrev:
Annars har jag idag efter jobbet hunnit med följande:
* Tagit upp markstenen på fyra ställen och fällt ner begränsningsslingan till roboten och återställt stenen igen
* Putsat drygt 120 kvm fönsterrutor
* Satt upp en gardin
* Dammsugit hela huset
* Torkat av alla fönsterbleck
* Sopat altanen
* Bytt gasflaska på grillen
Puh!
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Finsnickrat idag Nu är den lite stadigare i alla fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja ni rörkrökare är ju trots allt inte alls de värsta.krilleman_215 skrev:Idag njuter jag utav den ostörda utsikten från huset utan byggställning som stör!
Taket är helt klart och allt är betalt. Frihet!
Men samtidigt är jag lite sur över att fakturan för brandskyddskontrollen har kommit. 1040:- för okulär besiktning som max tog 5 minuter effektiv tid. Resten av tiden rabblade inspektören strunt och statistik hur mycket bränderna har gått ner sen denna kontroll infördes.
Jag är i fel bransch! Framkörningsavgiften är ju obefintlig då han tog flera i byn samtidigt.
De allra värsta avarterna återfinns typ alltid i lagligen tvingande verksamheter med delvis oklara syften och mål med åtgärden.
Det är ofta kommunernas olika avgifter, kontrollansvarig, OVK, energideklarationer och annat sånt som ofta har tveksamt värde och nytta, utan endast finns för att lagen tvingar fram det.
Om tjänsten ifråga helt skulle försvinna och tyna bort samma dag som lagen inte längre tvingar fram det så är det ett säkert tecken på en onödig verksamhet som inte tillför mervärde så ingen egentligen efterfrågar det.
I vanliga fall har frukosten precis dukats av, men idag är källargolvet primeat och spacklet inburet.
Och allt detta medan jag och barnen åt frukost..
Fortsättning följer i eftermiddag, när jag glödgar plåt och följer kompisar på deras 2 varv runt Stockholms gator (Sthlm marathon).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och allt detta medan jag och barnen åt frukost..
Fortsättning följer i eftermiddag, när jag glödgar plåt och följer kompisar på deras 2 varv runt Stockholms gator (Sthlm marathon).
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Bra med en stark fru dåFredrikR skrev:
Protte