D09
Fixat med traktorn, paddat vägen och lirat inlines med ungarna.

Nu grillat, öl och glass/ godis i solen..

Beach 2016 💪

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
20160506_082234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160507_143701.jpg
Skapa konto

20160507_163830.jpg
Skapa konto

Byggt igen de förbannade lådorna till toaletterna. Sista posten innan slutsamråd, skönt!

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Snyggt!

D09 skrev:
Fixat med traktorn, paddat vägen och lirat inlines med ungarna.

Nu grillat, öl och glass/ godis i solen..

Beach 2016 💪
Låt bli traktorn! ;)

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Burit ner skräp från vinden så att jag kommer åt lite bättre. Hittills har jag flyttat på grejerna, men nu bestämde jag mig för att det skulle ut.

D09
Tömt utespaet, gjort rent och börjat fylla upp

Borde ha gjorts innan ledigheten 😬 men tösen ville bada imorgon så det var bra med en knuff i rätt riktning 👍🏼

Lagt ut plattorna jag var till Tornio och hämtade i onsdags. Se tråden Var hittar man betongplattor 30x30x5?

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag klippt gräset och sedan byggt ihop lådan till tvättnedkastet.
Efter det började jag skruva ihop smygen till altandörren som legat i bitar och väntat sen förra sommaren. Men när jag såg att jag skruvat ihop dem på "fel håll" så tröttnade jag och tog kvällen :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag har mosat på med takbytet. Det tar upp all min tid just nu! Men några bilder blev det inte tagna något alls dom senaste dagarna. :x

Rev stuprören sent på onsdag kväll. Teleskoplastare med skopa beställd till på torsdag morgon för att kasta gamla betongpannor. Containern stod långt bort. Men gud vad skönt att slippa kasta/konka dom gamla pannorna. Underbart med utrustning & kunglig chaffis som kan sin maskin! Nya pappen kom på samma dag. (det tog längre tid än jag trodde, klar efter 22)

Vilodag igår fredag. Kroppen ömmade efter mosningen i torsdags.

Idag har jag börjat spika strö/bärläkt på ena sidan. Fasiken vad roligt det är när man ser att det går framåt snabbt! Snickra är kul. Svart Benders Palema blir det här. Samma lastare är förberedd på att lyfta upp pannorna när jag är klar så långt. Plåtslagaren kommer nästa vecka och fixar takavvattning och lite fotplåtar på takfotsläkten.

Solsidan av huset hinner jag förhoppningsvis komma en bra bit på imorgon med läkten innan det blir för hett. :wow:

Men hellre solsken under takbytet än regn! (y)

Sen har jag lite städning kvar runt huset efter all gamma papp & läkt. Mindre roligt! Det ska ju även fraktas till soptippen. Men det blir efter taket är komplett. (Känns mindre viktigt just nu)

• Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
Krilleman, du har ju valt rätt tillfälle med tanke på vädret - risken för regn är ju obefintlig även om det kanske är lite varmt mitt på dagen :D

Krilleman
mexitegel skrev:
Krilleman, du har ju valt rätt tillfälle med tanke på vädret - risken för regn är ju obefintlig även om det kanske är lite varmt mitt på dagen :D
Ja verkligen! (y) Takbytet har varit planerat till nu sen i februari. Man kan undra vad för något jag har gjort för att förtjäna detta fina väder. :D

Just nu är det dags för något att äta. Sen upp på taket igen. Höll ut till 21,30 igår. Får se hur länge jag orkar idag. Började ju trots allt kl 08,00.

Men nu går det undan!

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Kylskåp på plats (inkl högskåpet det skulle stå i..) (y)
Tom handtaget kom vi ihåg..

S
Fortsatt med gipsning och köpt en pax passad 30 fläkt

Mikael_L
krilleman_215 skrev:
Ja verkligen! (y) Takbytet har varit planerat till nu sen i februari. Man kan undra vad för något jag har gjort för att förtjäna detta fina väder. :D
Tacka D09's traktor ... :rolleyes:

• Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Tacka D09's traktor ... :rolleyes:
Börjar se kopplingen mellan alla Volvo bm som står parkerade längs infarter men inte varit i drift på många många år 🤔

Jag undvek min idag.. ✌️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.