D09
En lastbil var här o spred ett lass grus i backen

Meckat med traktorn.. Vilar en förbannelse över den.

Kompletterat huset med en grill 👍🏼
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Hämtat ett lass osb
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
En lastbil var här o spred ett lass grus i backen

Meckat med traktorn.. Vilar en förbannelse över den.

Kompletterat huset med en grill 👍🏼
Du ställer väl inte till med busväder och regn nu när du gör backen så fin?;) Det brukar ju hänga ihop haha
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Du ställer väl inte till med busväder och regn nu när du gör backen så fin?;) Det brukar ju hänga ihop haha
Tänkte faktiskt samma sak ... Strålande väder D09 Utan traktor :D
Och enligt SMHI så får inte D09 igång traktorn förrens efter nästa helg någon gång. ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
D09
He he förklarar med att det bara är ett fåtal medlemmar som bidrar i felsökningen ;)

Men jag har paddat vägen lite.. 🤔

Traktor = regn

Padda = sol

😎
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Padda på bara. Vi trivs bra som det är just nu. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D09
Skyfflat grus i backen och grävt fram diken..

2 vändor med grus bokade nästa vecka men fan vet om det räcker 🤔
 
D09 skrev:
Skyfflat grus i backen och grävt fram diken..

2 vändor med grus bokade nästa vecka men fan vet om det räcker 🤔
Är det inte dags att starta en projekttråd om din backe? Man vill ju se eländet hehe
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
holmberg87 skrev:
Är det inte dags att starta en projekttråd om din backe? Man vill ju se eländet hehe
Ha ha

Borde ha guidade turer

Kanske den betalar sig själv ;)

Funderar fortfarande på hur jag ska mäta fram lutningar på den 🤔

Mest kul att veta hur den stiger men nu är man så van att man inte tänker på det

Tror den kommer bli bra efter denna sommarens underhåll 👍🏼

Lillebrorsan som är betongare vill att jag ska gjuta betong hela vägen ha ha

Tolkar det som att han vill göra jobbet 😎
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
I går rev jag ur gamla golvet i tvättstugan och i dag har jag lagt dit ett nytt golv.
Har även hunnit njuta ute i den sköna värmen (Tack D09 fortsätt att padda !!!!) :p
Nu är det bara att återhämta sig för att fortsätta ute i trädgården i morgon förmiddag.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har det bytts ett lastgammalt gjutjärnsvattenlås och en lika gammal kran. Så nu är det nytt och fräscht under och över diskbänken. Vattnet blev dessutom klart till färgen :)

DSC_1025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_1026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev även lite nytt i källaren. Bla en några t-kopplingar med balofixer till tvättmaskin och trädgårdslang. Men vi förberedde även för den kommande duschkabinen som ska få stå i källaren tills badrummet är klart :)
 
B
holmberg87 skrev:
Riktigt fint väder så idag har jag fortsatt med reglingen av bryggan. En tur på byggmax också och köpte lite virke och det var inge roligt... Tydligen så är idag deras mest hektiska dag, rent kaos enligt dom själva☺ Och nog var det då, kö redan vid infarten. ..
Haha, den där klämfredagen är en av de intensivaste dagarna i handeln. (y)
 
holmberg87 skrev:
Riktigt fint väder så idag har jag fortsatt med reglingen av bryggan. En tur på byggmax också och köpte lite virke och det var inge roligt... Tydligen så är idag deras mest hektiska dag, rent kaos enligt dom själva☺ Och nog var det då, kö redan vid infarten. ..
Kan säga att byggmax i Borås var något av de sjukaste jag sett på klämfredagen! Folk köa överallt, skrek och hotade varandra och smet utan att betala! (Polisen tog dem efter 1km, låg bakom hela vägen)

Fyf*n säger jag bara!
 
  • Gilla
Klicka och 1 till
  • Laddar…
DSC_0850.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tvättat av gräsklipparen..
Ställde ut den i onsdags, full av sågspån och annat elände som den samlat på sig under vintern i garaget.
Blev även ett knivbyte, det första totalt.. :surprised:
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
S
Skruvat upp osb och gips, mitt i gips skruvningen slog det mig, hummm skulle inte jag ha en pax fläkt här?? :eek: ner med skivor, fram med hålsågen och även dra några meter slang :D
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.