Har haft hyvel utbildning för min 4åriga kille, snacka om att han gick all in :)

D4B_8982.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09 och 12 till
  • Laddar…
teed skrev:
Har haft hyvel utbildning för min 4åriga kille, snacka om att han gick all in :)

[bild]
Nice. Det var inga problem när han sekunden senare tappade din LN i betonggolvet va? ;)

Ser mer ut som en Veritas BUS

Redigerat:
Har flera olika hyvlat, men skall han hyvla är det bara denna hyvel som gäller. Vet inte vad det är med pojkar och verktyg ;) Är lilleman bara fokuserad så brukar det gå fint, det är när han blir uppspelt som det brukar sluta illa.

maah skrev:
[bild]

Vilket fint pris. Vilken butik har "råd" med sådana priser?

roli skrev:
Vilket fint pris. Vilken butik har "råd" med sådana priser?
Maskin & Verktyg i Uppsala, dom är ganska stora här i Mälardalen med 3 butiker så de har nog råd :)

vectrex skrev:
Hehe, jo, jag fällde in fräsbord nyss, men det var knappast en ombyggnad av sågen. Det jag gör nu är rätt omfattande då jag bygger ett nytt bord från scratch. Sågen var upphängd i bordet så det blir nog mer invecklat på grund av det.

Kommer inte tappa någon såghöjd alls då skivorna är urfrästa där det behövs.

MDF kommer inte vara det slutliga ytskiktet utan jag kommer laminera hela bordet med 1mm tjock stålplåt. Inspirationen till det kommer bland annat från dig!
OK då är jag med. Det blir nog bra det där.

teed skrev:

[bild]

Härligt! Min pappa är elektronikingenjör, gissa vad han ville visa och lära mig när jag var liten. Och gissa om jag var intresserad... Nope!
Som tur är hade vi en sommarstuga i form av ett undantagshus på Orust; det var nergånget och behövde renoveras, så lite sågande och spikande blev det ändå.

Din kille ser ut att ha talang, tycker jag.
//Ronnie

• Gilla
teed
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Ser mer ut som en Veritas BUS
Burn.

trattalask
Fruktansvärt härlig att se! Det finns inget som slår ett intresserat barns inlärningsförmåga.

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Jag har byggt en nedfällbar bänk på min snickarbänk för han skall kunna vara med,
på sina egna villkor. Han började vara med runt 1,5-2års ålder.

image.jpg
Skapa konto

• image.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Idag är det läderarbete som gäller. Oklart om det blir något slutresultat.
IMG_20160311_021443.jpg
Skapa konto

Någon tanke måste det väl ändå finnas bakom? Ligger ju någon typ av mönster/mall på lädret......:)

Jorå. Här är gårdagkvällens slutresultat. Det slutgiltiga lämnas som en övning åt läsaren.

IMG_20160311_043734.jpg
Skapa konto

Glasögonfordral?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.