Skall du göra en "läderbox/låda" eller klä in något?
 
Jag har planer på ett antal glasögonfodral senare, men detta är bara ett generellt fodral. Det är tänkt att vara det där fodralet jag hittills saknat när jag reser, som är precis lagom stort att lägga alla laddare och sladdar i.

Senare skall jag även göra ett antal eggskydd till några yxor jag restaurerar. Det är första försöket med läderarbete för min del, men jag gillar det. Blir kanske till att skaffa lite mer gear sen, beroende på hur slutprodukten blir. Vore kul att lära sig sy också.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Arbetet har fortskridit idag trots 3,5 och 1-åringen.

IMG_20160311_112448.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
Har svarvat lite idag (läs igår). Fantastiskt vad bra det blir med mina Robert Sorby skölpar

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Danjel
 
  • Gilla
Dheri och 8 till
  • Laddar…
Danjel skrev:
Har svarvat lite idag (läs igår). Fantastiskt vad bra det blir med mina Robert Sorby skölpar

[bild]

/Danjel
Snygg skål! Väldigt avancerad ljussättning på fotot?
 
vectrex skrev:
Snygg skål! Väldigt avancerad ljussättning på fotot?
Eller bara ett förjävla jobb med att limma ihop råmaterialet...
 
Danjel skrev:
Har svarvat lite idag (läs igår). Fantastiskt vad bra det blir med mina Robert Sorby skölpar

[bild]

/Danjel
Riktigt snyggt!
Har inte kommit så långt i min personliga utveckling att jag vågar mig på liknande än, men snart..
Köpte du svarvjärnen på slöjd-detaljer? Ett helt set, eller några lösa?
 
Köpte dem på en svarvkurs jag gick för ngt år sen. Köpte dem skaftlösa och gjorde egna skaft.

Ja det blev många delar att limma ihop ca 100 bitar blev det :). Funderar på att göra en till med 24 bitars ringar. Då blir det ännu mer att limma. Men riktigt roligt är det.

/Danjel
 
Danjel skrev:
Har svarvat lite idag (läs igår). Fantastiskt vad bra det blir med mina Robert Sorby skölpar

[bild]

/Danjel
Det var bland det snyggaste jag sett på länge.
Tur att man inte ännu köpt en svarv, då hade man gjorde många halvdana försök(med mycket sämre utgång)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har man hunnit med att klicka lilla badrummet
DSC_0373.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Danne_85 skrev:
Idag har man hunnit med att klicka lilla badrummet
[bild]
Sitter tätskiktet direkt på plywooden?
 
Redigerat:
Idag så har jag inspekterat vårat nybygge som pågår för fullt. Byggdag 5. ( egenritat i lösvirke)
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ja den sitter en liten bit upp över gipsen, ska köra Fibo trespo skivor där inne.
 
Danne_85 skrev:
Ja den sitter en liten bit upp över gipsen, ska köra Fibo trespo skivor där inne.
Intressant. Jag har aldrig kollat upp hur de skall monteras. Ser fram emot fler bilder.
 
Första gången för mig, men polarn körde dom och är helnöjd, det är ett slags laminatsniva som monteras på väggen med doldskruv sen klickas nästa skiva i likt ett golv, med en massa fogmassa o så. Ska försöka komma ihåg o fota o greja lite när ja monterar de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.