4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har plåtslagaren varit här och gjort det sista på mitt i övrigt egendesignade och egentillverkade skärmtak. Några färgklickar på några skruvskallar (på brädan som plåtis var tvungen att lossa) och projekt fasad 2015 är därmed avklarat.
(Kvällsbilderna är tagna för ett par veckor sen, innan tröskelplåt samt sista steget var gjort).
(Kvällsbilderna är tagna för ett par veckor sen, innan tröskelplåt samt sista steget var gjort).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blidde dyr dag, beställt en ny luft/luft värmepump till lgh på gården.. men poängen med att ha en sådan är ju att den funkar när det blir kallt - inte frostar igen och lägger av så fort det blir minusgrader!
..de förra ägarna missade att de kunnat få den lagad gratis (pga konstruktionsfel) - när vi tog över huset hade den garantitiden precis gått ut, såklart!
..de förra ägarna missade att de kunnat få den lagad gratis (pga konstruktionsfel) - när vi tog över huset hade den garantitiden precis gått ut, såklart!
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Idag har jag småpysslat med dom sista detaljerna på fönsterbytet i det första rummet detta görs. Utsågad fönsterbräda, alu-list vid fönsterdörr. Samt beundrat plåtslagarens jobb. Det finns inga räta hörn på detta huset, men efter omständigheterna så blev inklädnaden av balkongen skitbra!
Och så har jag hängt upp den nyinköpta "billiga" stegen på några kapade jirva-järn med stöd. Ändskydd är ett måste! Friggebodsväggen fick duga.
6,2m på byggmax. Jag skulle klassa den som prisvärd för 979:-! Svensktillverkad och SP godkänd!
https://www.byggmax.se/verktyg/stegar-och-byggstallningar/stege-p27212
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så har jag hängt upp den nyinköpta "billiga" stegen på några kapade jirva-järn med stöd. Ändskydd är ett måste! Friggebodsväggen fick duga.
6,2m på byggmax. Jag skulle klassa den som prisvärd för 979:-! Svensktillverkad och SP godkänd!
https://www.byggmax.se/verktyg/stegar-och-byggstallningar/stege-p27212
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Men jag har inga öppna fönster på plan två och även fast jag låser min stege, så är ju grannens olåsta stege lika lätt att bära fram på min tomt som min egen.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Vinkat adjö till el-gubbarna precis.. En fas av elen försvann ikväll. 1/3 av gården slutade funka.. resterande 2/3 funkade perfekt!? Mysko.. Vi ringde, de skickade ut jouren.. Minst två bilar var här, en lördagkväll..inom två timmar..!
Jag är faktiskt imponerad!
Jag är faktiskt imponerad!