4 382 572 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ringvägen i Fullersta? I så fall höll jag på att köra över din borrare som låg under riggen med benen ut i vägen imorse...eppeee skrev:
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Idag har man lärt sig en hel del!
Kopplade äntligen in min badrumsfläkt, satte dimmer till badrumsbelysningen i taket och delade upp belysningen över komoden på olika strömbrytare. Blev också nya snygga strömbrytare!
Jag hade aldrig dragit kabel eller fiskat fram nya i redan monterade rör men idag fick jag prova!
Till hjälp hade jag den bästa elektriker jag har träffat/anlitat! Grymmt roligt när man får vara med och hjälpa till
Kopplade äntligen in min badrumsfläkt, satte dimmer till badrumsbelysningen i taket och delade upp belysningen över komoden på olika strömbrytare. Blev också nya snygga strömbrytare!
Jag hade aldrig dragit kabel eller fiskat fram nya i redan monterade rör men idag fick jag prova!
Till hjälp hade jag den bästa elektriker jag har träffat/anlitat! Grymmt roligt när man får vara med och hjälpa till
Sprungit runt med ficklampa och kalibrerad näsa för att försöka ta reda på varfrån en svag mögeldoft härstammar, till slut hittade jag en plastpåse med blomlökar under nedersta trappsteget som skulle ha planterats förra hösten...fick även en förklaring på varför det varit så för-annat med microflugor inne på senaste tiden...
Sotat pannan en fredagskväll.
Frun blinkade med ena ögat " Gå och duscha, så kryper vi ner i sängen" jag var inte sen att fatta galoppen och stod i duschen inom 30 sek, för att konstatera att det inte finns nått varmvatten =(
På pannan fick jag beskedet "Kontrollera optovakt", det betyder att brännaren eldar dåligt så optovakten sotar igen, det i sin tur betyder att det är dåligt drag genom pannan, och den behöver komplett sotning.
Nu är pannan sotad, och frun sover redan, det var den fredagskvällen.
Frun blinkade med ena ögat " Gå och duscha, så kryper vi ner i sängen" jag var inte sen att fatta galoppen och stod i duschen inom 30 sek, för att konstatera att det inte finns nått varmvatten =(
På pannan fick jag beskedet "Kontrollera optovakt", det betyder att brännaren eldar dåligt så optovakten sotar igen, det i sin tur betyder att det är dåligt drag genom pannan, och den behöver komplett sotning.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 304 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 304 inlägg
Du skulle duschat kallt och sedan värmt dig i sängen istället.....Rikard Gjersvold skrev:Sotat pannan en fredagskväll.
Du har förstått kvinnans list?Rikard Gjersvold skrev:Sotat pannan en fredagskväll.
Hon ville att du skulle sota pannan
igår monterade jag ytterdörren på våran nya varmfarstu och idag monterade jag om den.
Det är inte alltid så enkelt o hålla på, första monteringen var det mörkt och jag hade en sockerspeedad 4a åring runt benen som ville ha uppmärksamhet. Set resulterade i ett lite krokigt montage så idag fick huset vara olåst då jag o sambon jobbade. Men nu är allt rakt o fint.
Det är inte alltid så enkelt o hålla på, första monteringen var det mörkt och jag hade en sockerspeedad 4a åring runt benen som ville ha uppmärksamhet. Set resulterade i ett lite krokigt montage så idag fick huset vara olåst då jag o sambon jobbade. Men nu är allt rakt o fint.