eppeee skrev:
Borrarn kom idag för att borra till bergvärme. De har lämnat alla maskiner tills imorgon då de fortsätter. Ser ut som skit här på gården i nuläget :D
När ni ändå pratar begagnade pelletspannoor, är de lätta att sälja? Har en halvläckande grej som ska ut nu i och med bergvärmen nämligen!
Ringvägen i Fullersta? I så fall höll jag på att köra över din borrare som låg under riggen med benen ut i vägen imorse...
 
Redigerat:
osiris skrev:
Ringvägen i Fullersta? I så fall höll jag på att köra över din borrare som låg under riggen med benen ut i vägen imorse...
Haha nej annan del av Sverige :)
 
Till rätt pris går allt att sälja, men en läckande panna kanske blir svårt. Brännaren borde du dock få nån tusenlapp för
 
Idag har man lärt sig en hel del!
Kopplade äntligen in min badrumsfläkt, satte dimmer till badrumsbelysningen i taket och delade upp belysningen över komoden på olika strömbrytare. Blev också nya snygga strömbrytare!
Jag hade aldrig dragit kabel eller fiskat fram nya i redan monterade rör men idag fick jag prova!

Till hjälp hade jag den bästa elektriker jag har träffat/anlitat! Grymmt roligt när man får vara med och hjälpa till :)
 
Skruvat ihop fönstersmygar :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fgo och 2 till
  • Laddar…
Sprungit runt med ficklampa och kalibrerad näsa för att försöka ta reda på varfrån en svag mögeldoft härstammar, till slut hittade jag en plastpåse med blomlökar under nedersta trappsteget som skulle ha planterats förra hösten...fick även en förklaring på varför det varit så för-annat med microflugor inne på senaste tiden...:surprised:
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
D09
Fått två nya plåtar till vindskivorna som ska monteras i helgen..

Gör om gör rätt... Tror jag har upprepat varje moment i husbygget 3 ggr...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sotat pannan en fredagskväll.
Frun blinkade med ena ögat " Gå och duscha, så kryper vi ner i sängen" jag var inte sen att fatta galoppen och stod i duschen inom 30 sek, för att konstatera att det inte finns nått varmvatten =(

På pannan fick jag beskedet "Kontrollera optovakt", det betyder att brännaren eldar dåligt så optovakten sotar igen, det i sin tur betyder att det är dåligt drag genom pannan, och den behöver komplett sotning.

Nu är pannan sotad, och frun sover redan, det var den fredagskvällen.
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
tommib
Rikard Gjersvold skrev:
Sotat pannan en fredagskväll.
Frun blinkade med ena ögat " Gå och duscha, så kryper vi ner i sängen" jag var inte sen att fatta galoppen och stod i duschen inom 30 sek, för att konstatera att det inte finns nått varmvatten =(

På pannan fick jag beskedet "Kontrollera optovakt", det betyder att brännaren eldar dåligt så optovakten sotar igen, det i sin tur betyder att det är dåligt drag genom pannan, och den behöver komplett sotning.

Nu är pannan sotad, och frun sover redan, det var den fredagskvällen.
Du skulle duschat kallt och sedan värmt dig i sängen istället.....
 
tommib skrev:
Du skulle duschat kallt och sedan värmt dig i sängen istället.....
Vem hade då sotat pannan? :x
 
tommib
Det kan man göra efteråt..... eller imorgon....
Ibland måste man prioritera här i livet :)
 
Jag prioriterade för min frus skull, hon ska iväg på nått jippo i morgon och upp tidigt, och jag gissar att hon vill ha varmvatten då.
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
D09
Rikard Gjersvold skrev:
Sotat pannan en fredagskväll.
Frun blinkade med ena ögat " Gå och duscha, så kryper vi ner i sängen" jag var inte sen att fatta galoppen och stod i duschen inom 30 sek, för att konstatera att det inte finns nått varmvatten =(

På pannan fick jag beskedet "Kontrollera optovakt", det betyder att brännaren eldar dåligt så optovakten sotar igen, det i sin tur betyder att det är dåligt drag genom pannan, och den behöver komplett sotning.

Nu är pannan sotad, och frun sover redan, det var den fredagskvällen.
Du har förstått kvinnans list? ;)

Hon ville att du skulle sota pannan ;)
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
igår monterade jag ytterdörren på våran nya varmfarstu och idag monterade jag om den.

Det är inte alltid så enkelt o hålla på, första monteringen var det mörkt och jag hade en sockerspeedad 4a åring runt benen som ville ha uppmärksamhet. Set resulterade i ett lite krokigt montage så idag fick huset vara olåst då jag o sambon jobbade. Men nu är allt rakt o fint.
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Jag prioriterade för min frus skull, hon ska iväg på nått jippo i morgon och upp tidigt, och jag gissar att hon vill ha varmvatten då.
En halvdan fredagkväll med rätt prioriteringar.. kan ge finfina resultat ändå.. i längden ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.