4 367 633 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det gör inget, du förstår iaf principen med mitt exempel och 2500 andra personer uppskattar korven, varje dag, på varuhuset i Kungens Kurva.AndersMalmgren skrev:
Jag är inte heller någon Ikea fan-boy men delar av affärsprocessen är briljant.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 372 inlägg
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Konstaterat att självborrande trallskruv är jättebra tills man får för sig att lite käckt sisådär stoppa in en näve i munnen som en "riktig snickare" men glömmer att kolla åt vilket håll skruvarna ligger i näven...
För att citera min systerdotter från ett tidigare tillfälle: "Nu blöder du igen..."
För att citera min systerdotter från ett tidigare tillfälle: "Nu blöder du igen..."
Försökt lista ut hur avloppsstammarna är placerade i uthyrningshuset. Måste säkra det för källaröversvämningar. Den installerade backventilen håller uppenbarligen inte måttet helt så det får bli att pumpa upp vattnet från golvbrunnarna i källaren. Men då behöver rör i golvet dras om och en pumpgrop grävas.
Dessutom behöver garagenedfarten vallas in så vatten från ett dike inte svämmar över och in genom källardörren.
Dessutom behöver garagenedfarten vallas in så vatten från ett dike inte svämmar över och in genom källardörren.
Beställt ny frysbox..
Vår gamla har blinkat rött (felmedd) sedan i somras och kör på 35 minus hela tiden.. (termometern gick inte längre "ner" än så). Jämförde nya priser med kostnadsförslag på rep. och så fick jag lägga in lite tankar och önskemål om vad vi behöver egentligen.
Resultatet blev en ny större frysbox (kostade inte ens en tusenlapp mer ju..än att laga gamla) 400 l som klarar att stå 0-gradigt (de flesta verkar kräva 10 grader i omgivningen för att funka.. )
Ska nog försöka sälja den gamla (med info om kostnadsförslaget för att rep den), tar emot att kasta något så nytt!
Vår gamla har blinkat rött (felmedd) sedan i somras och kör på 35 minus hela tiden.. (termometern gick inte längre "ner" än så). Jämförde nya priser med kostnadsförslag på rep. och så fick jag lägga in lite tankar och önskemål om vad vi behöver egentligen.
Resultatet blev en ny större frysbox (kostade inte ens en tusenlapp mer ju..än att laga gamla) 400 l som klarar att stå 0-gradigt (de flesta verkar kräva 10 grader i omgivningen för att funka.. )
Ska nog försöka sälja den gamla (med info om kostnadsförslaget för att rep den), tar emot att kasta något så nytt!
wh2310a++e (Whirlpool) tror jag den heter. Allt funkar (jag menar den fryser..) ..bara funkar lite för bra! Vill inte ha 35 minus (troligen kallare..) för det drar ström.. och den ska vara energisnål sägs det! Rep.nisse skulle byta ut elektroniken (kostade enligt spec 1050 tror jag..sen tillkom dock arbetet o bilen..o momsen)mexitegel skrev:
Enda gången det var "bra" var när vi glömt frysa isbitar till drinkarna i somras..
Då gick de fort!
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Jo absolut, det skiljer en del. Cotech är seg i klyvhastighet men det är inget som stör mig. Ställer man in klyvlängden så tycker jag det går rätt fort att klyva ändå.FredrikR skrev:
Och sett till vad man får för 1999kr så är det väldigt mycket för pengarna och med 2 års garanti!