AndersMalmgren skrev:
Jag skyr faktiskt Ikeavaruhusen som pesten, billig korv funkar inte på mig. Om de börjar sälja årgångsviner till humana priser så snackar vi :)

Har ni vägarna förbi vasastan prova Gunters, bästa korvmojjen i norden
Det gör inget, du förstår iaf principen med mitt exempel och 2500 andra personer uppskattar korven, varje dag, på varuhuset i Kungens Kurva.

Jag är inte heller någon Ikea fan-boy men delar av affärsprocessen är briljant.

Redigerat:
Alfredo skrev:
Jag hade nästan kunnat gissa det...:p:D
Haha, ja men vafan, konceptet är ju skruvat :) sjukt skönt att man kunde komplettera vårt nya lghs Ikeakök via internet så man slapp åka dit

Mikael_L
AndersMalmgren skrev:
Jag skyr faktiskt Ikeavaruhusen som pesten, billig korv funkar inte på mig.
Ja nu var du kanske inte målgruppen för den satsningen.

Eller hajade du till vid "hungriga skrikande barn" och kände dig träffad? :p

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Korvgubbe
Konstaterat att självborrande trallskruv är jättebra tills man får för sig att lite käckt sisådär stoppa in en näve i munnen som en "riktig snickare" men glömmer att kolla åt vilket håll skruvarna ligger i näven...
För att citera min systerdotter från ett tidigare tillfälle: "Nu blöder du igen..."

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Försökt lista ut hur avloppsstammarna är placerade i uthyrningshuset. Måste säkra det för källaröversvämningar. Den installerade backventilen håller uppenbarligen inte måttet helt så det får bli att pumpa upp vattnet från golvbrunnarna i källaren. Men då behöver rör i golvet dras om och en pumpgrop grävas.

Dessutom behöver garagenedfarten vallas in så vatten från ett dike inte svämmar över och in genom källardörren.

Fått ny tvättmaskin installerad.

Beställt ny frysbox.. (y)

Vår gamla har blinkat rött (felmedd) sedan i somras och kör på 35 minus hela tiden.. (termometern gick inte längre "ner" än så). Jämförde nya priser med kostnadsförslag på rep. och så fick jag lägga in lite tankar och önskemål om vad vi behöver egentligen.

Resultatet blev en ny större frysbox (kostade inte ens en tusenlapp mer ju..än att laga gamla) :) 400 l som klarar att stå 0-gradigt (de flesta verkar kräva 10 grader i omgivningen för att funka.. )

Ska nog försöka sälja den gamla (med info om kostnadsförslaget för att rep den), tar emot att kasta något så nytt!

Vad är det för frysbox? Har en kompis som hade samma problem och bytte termostaten i den själv. En operation på en timme och en termostat för nån hundralapp...

Mikael_L
Man kan också sätta en timer, kör 20 minuter, avstängd 1 timme, kör 20 minuter osv.
(som exempel, tiderna får man experimentera fram)

Eller sätta locket lite på glänt :D

mexitegel skrev:
Vad är det för frysbox? Har en kompis som hade samma problem och bytte termostaten i den själv. En operation på en timme och en termostat för nån hundralapp...
wh2310a++e (Whirlpool) tror jag den heter. Allt funkar (jag menar den fryser..) ..bara funkar lite för bra! Vill inte ha 35 minus (troligen kallare..) för det drar ström.. och den ska vara energisnål sägs det! Rep.nisse skulle byta ut elektroniken (kostade enligt spec 1050 tror jag..sen tillkom dock arbetet o bilen..o momsen)

Enda gången det var "bra" var när vi glömt frysa isbitar till drinkarna i somras..
Då gick de fort! :rolleyes:

Har rest 36 m byggställning åt byggarna som kommer imorgon och "slänger upp" taket på nybyggda ladan.

• Gilla
D09
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Hur är det med hastigheten, är inte det den som skiljer mest mellan billigare klyvar och tex. Faxes och liknande?
Jo absolut, det skiljer en del. Cotech är seg i klyvhastighet men det är inget som stör mig. Ställer man in klyvlängden så tycker jag det går rätt fort att klyva ändå.
Och sett till vad man får för 1999kr så är det väldigt mycket för pengarna och med 2 års garanti!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Monterat in mina nymålade element...
Roligt att återanvända dessa.

20150923_194749.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Grahn85 och 4 till
  • Laddar…
Provmonterat den nya inspektionsluckan i köket. Precis som jag trodde åker den upp när man sätter på fläkten. Måste fixa det innan jag sätter upp den mer permanent. IMG_20150923_215849.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.