317 146 läst · 1 132 svar
317k läst
1,1k svar
Erfarenheter AM 330X
Är det inte så att du måste gå in i någon av menyerna och begära en ny slingsignal för att det skall funka?galento skrev:Vilken smäll det måste ha varit hemma hos Ludwig.
Vi har inte fått fart på våran 330 än,hämtade laddstation,transformator och kabeln däremellan från service verkstaden igår e.m.Då hade de provkört allt sen dagen före och det hade funkat.
Vi kopplade ihop allt här hemma och satte in klipparen i laddstationen för laddning och stängde
luckan för start enligt texten på displayen och trodde den skulle börja klippa när den laddat klart.
När vi sen kollade klipparen hade den backat ut ur laddstationen 1 m och stannat där och vi får
inte igång den,i displayen visas "vänligen vänta,uppstart pågår" och sen kommer "ingen slingsignal".
Vi lät klipparen stå och mailade både försäljaren och serviceverkstaden så får vi se.
När vi igår kväll vid 22 tiden igår var och tittade på klipparen hade den gröna lampan i laddstationen
slocknat och vi följde då service verkstadens råd att prova ett annat uttag med en förlängningssladd
men det fungerade inte ändå.
Var ute nu i morse och tittade och då lyste lampan i laddstationen igen.Vi har naturligtvis mailat
både försäljningsställe och serviceverkstad detta med bilder och hoppas de hör av sej idag
för gräset växer och åk klipparen vi hade tidigare har vi sålt.
[bild][bild]
Hej,kan inte svara på det Max R70 men eftersom strömförsörjningen till ladd stationen bryts ibland så
kanske klipparen tappar denna signal.Tidigare har klipparen blivit stående på olika ställen på gräsmattan när laddstationens elförsörjning brutits men vi har kunnat starta den när laddstationen haft ström igen.
Vi fick i alla fall ett snabbt svar i morse från service företaget som ville vi
skulle ta med klipparen med tillhörande laddstation,kabel och transformator så skulle de kolla allt igen.Får hoppas att de hittar felet.Vet inte om de testademed transformatorn liggande när de kollade förra gången,vi har den hängande i de avsedda fästöronen.Är ju svårt att ha koll hela dygnet också.Funktionen på detta känns osäker faktiskt.
kanske klipparen tappar denna signal.Tidigare har klipparen blivit stående på olika ställen på gräsmattan när laddstationens elförsörjning brutits men vi har kunnat starta den när laddstationen haft ström igen.
Vi fick i alla fall ett snabbt svar i morse från service företaget som ville vi
skulle ta med klipparen med tillhörande laddstation,kabel och transformator så skulle de kolla allt igen.Får hoppas att de hittar felet.Vet inte om de testademed transformatorn liggande när de kollade förra gången,vi har den hängande i de avsedda fästöronen.Är ju svårt att ha koll hela dygnet också.Funktionen på detta känns osäker faktiskt.
Hej,kan väl lägga ut det senaste om detta och det verkar vara nära en lösning nu.
Serviceföretaget har nu provkört klipparen,laddstation,lågspänningskabel och
transformator utan att hitta nåt fel eller ha tips på vad det kan vara som ställer till det.
Från början misstänktes transformator och lågspänningskabel men det verkar ha fungerat
hos dom.
Efter att vi hade hämtat grejerna från serviceföretaget åkte vi till försäljningsstället
och pratade med säljaren som sålt klipparna åt oss och det tog inte länge förrän
transformator och/eller lågspänningskabel misstänktes.
Nya delar beställdes omgående som vi skulle få till veckan och vi åkte hem och
monterade ihop allt igen.
Väl hemma tog det inte länge innan strulet började igen och vi får nu ha transformatorn
liggande löst på marken under altanen eftersom vi måste vända,vrida och knacka på den
emellan varven för att laddstationen ska få ström så helt klart är det något glapp.
(och detta var visst inte helt ovanligt)
Lite surt är det ju att vi inte fick testa ny transformator och lågspänningskabel direkt från serviceföretaget som enligt dom själva hade dessa delar på hyllan.Då hade ju inte så
mycket tid av våran gemensamma semester gått förlorad för att köra dessa grejerna
fram och tillbaka.Speciellt som dessa delar var kända felkällor och misstänktes från
början.
Men det ska bli skönt med nya grejer till veckan .
Serviceföretaget har nu provkört klipparen,laddstation,lågspänningskabel och
transformator utan att hitta nåt fel eller ha tips på vad det kan vara som ställer till det.
Från början misstänktes transformator och lågspänningskabel men det verkar ha fungerat
hos dom.
Efter att vi hade hämtat grejerna från serviceföretaget åkte vi till försäljningsstället
och pratade med säljaren som sålt klipparna åt oss och det tog inte länge förrän
transformator och/eller lågspänningskabel misstänktes.
Nya delar beställdes omgående som vi skulle få till veckan och vi åkte hem och
monterade ihop allt igen.
Väl hemma tog det inte länge innan strulet började igen och vi får nu ha transformatorn
liggande löst på marken under altanen eftersom vi måste vända,vrida och knacka på den
emellan varven för att laddstationen ska få ström så helt klart är det något glapp.
(och detta var visst inte helt ovanligt)
Lite surt är det ju att vi inte fick testa ny transformator och lågspänningskabel direkt från serviceföretaget som enligt dom själva hade dessa delar på hyllan.Då hade ju inte så
mycket tid av våran gemensamma semester gått förlorad för att köra dessa grejerna
fram och tillbaka.Speciellt som dessa delar var kända felkällor och misstänktes från
början.
Men det ska bli skönt med nya grejer till veckan .
Redigerat:
Medlem
· Skaraborgs län
· 55 inlägg
Är det någon som har någon erfarenhet av vilket som är att föredra på en komplex tomt. Att köra på komplex eller normal på klipparen.
Jag har ju en komplex tomt och kör på komplex inställning
Men min återförsäljare säger att även om man har en komplex tomt kan det i en del fall fungera bättre med normal inställning?
Jag har ju en komplex tomt och kör på komplex inställning
Men min återförsäljare säger att även om man har en komplex tomt kan det i en del fall fungera bättre med normal inställning?
Medlem
· Uleåborg
· 33 inlägg
Det har väl ingen betydelse så länge den kör på gps:n? Jag märker i alla fall ingen som helst skillnad.Lars christer skrev:Är det någon som har någon erfarenhet av vilket som är att föredra på en komplex tomt. Att köra på komplex eller normal på klipparen.
Jag har ju en komplex tomt och kör på komplex inställning
Men min återförsäljare säger att även om man har en komplex tomt kan det i en del fall fungera bättre med normal inställning?
Efter kortbyte av återförsäljaren funkar nu connectappen. Med det gamla kortet fick klipparen av någon anledning ingen kontakt med Husqvarnas server.dengroth skrev:
Jäkligt skoj det här. Om man inte ser klipparen med blotta ögat kan man i appen se var i trädgården den befinner sig. Dock verkar det inte som att alla inställningar synkats med appen. Tex går klipparen på gps men i appen så är gps-navigering av. Hur är det för er?
Medlem
· Skaraborgs län
· 55 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
dengroth - min visar korrekta inställningar.
Men inte alltid korrekt position 😋 På bilden ovan hade han plötsligt förflyttat sig 200 m rakt genom skogen, kört några slag mellan tallarna och parkerat i vägkanten.
I själva verket stod han snällt i förrådet, avstängd.
Har du laddstationen under tak? Isånnafall tappar han säkert gps signlen och då kan nog positionen bli märklig.erikno skrev:
Hej på er,
Har också fått in appen, är det någon som vet när den skickar sms? Tittar man på statusen på den så skickar den troligtvis ett sms, många sms blir det ialla fall.....klipphöjden har jag på 3 och det funkar bra.
Har också fått in appen, är det någon som vet när den skickar sms? Tittar man på statusen på den så skickar den troligtvis ett sms, många sms blir det ialla fall.....klipphöjden har jag på 3 och det funkar bra.
Medlem
· Skaraborgs län
· 55 inlägg
Hej
Jag har i dag lämnat in min klippare för att installera connect.
Är det någon som har koll på hur mycket pengar det går åt. Min återförsäljare säger att även om man inte använder appen så går det åt ca 20 till 30 mb i månaden.
Någon som kan tala om hur mycket pengar ni har gjort av med på en viss tid. Så jag vet på ett ungefär hur mycket jag måste ladda mitt kort med 😀
Jag har i dag lämnat in min klippare för att installera connect.
Är det någon som har koll på hur mycket pengar det går åt. Min återförsäljare säger att även om man inte använder appen så går det åt ca 20 till 30 mb i månaden.
Någon som kan tala om hur mycket pengar ni har gjort av med på en viss tid. Så jag vet på ett ungefär hur mycket jag måste ladda mitt kort med 😀