992 736 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Avslusningsmedel? För bladlöss? Jag har kört vanlig såpa blandat med vatten när det varit riktigt illa, om det nu behövs i år. De tidigare år som jag har bott här har jag inte hittat en enda nyckelpiga men i år har jag hittat ett par stycken som jag glatt fångat in och skuttat bort med till rosorna. En enda hungrig nyckelpiga äter mängder med bladlöss, bästa formen av bekämpning!Snigla skrev:
Här har jag blandat såpa ättika och vatten enligt recept.. Med en touch of atamon.. (Mitt eget test)
Alla våra rosor verkar ha ohyra i år (alla relativt nya, på olika ställen i trädgården..olika färger och sorter..klätter och vanliga) ..
En ser dock ut att må topptrim (peppar peppar). På g och blomma oxå
..försöker se det positiva i att en mår bra..
(På de andra.. Har jag nyttodjur oxå..Har myror o spindlar som tar hand om en del lusar...och jag själv mördar gröna larver som äter på bladen)..
Vädret har inte gynnat mina rosor i år!
Alla våra rosor verkar ha ohyra i år (alla relativt nya, på olika ställen i trädgården..olika färger och sorter..klätter och vanliga) ..
En ser dock ut att må topptrim (peppar peppar). På g och blomma oxå
..försöker se det positiva i att en mår bra..
(På de andra.. Har jag nyttodjur oxå..Har myror o spindlar som tar hand om en del lusar...och jag själv mördar gröna larver som äter på bladen)..
Vädret har inte gynnat mina rosor i år!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Klart årets bästa dag/kväll
Varmt, vindstilla och vänskapligt umgänge med grannar.
Och nu seglar en nästan full måne upp på julihimlen
(Och jag har äntligen blivit vän med en grannhund, en Coton de tuléar, en ras med anor från Madagaskar.
Lite Mariekex och vi blev vänner för livet )
Så är också hustrun salig över den nya gräsklipparen som kom idag. En Husqvarna TS 238.
Varmt, vindstilla och vänskapligt umgänge med grannar.
Och nu seglar en nästan full måne upp på julihimlen
(Och jag har äntligen blivit vän med en grannhund, en Coton de tuléar, en ras med anor från Madagaskar.
Lite Mariekex och vi blev vänner för livet )
Så är också hustrun salig över den nya gräsklipparen som kom idag. En Husqvarna TS 238.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, men risken är väl att hon kör ner till byn och raggar upp en massa löst folk
PS
Men vi har 15.0000 kvm (1,5 Ha) mark att glida runt på, så förhoppningsvis håller hon sig hemomkring.
PS
Men vi har 15.0000 kvm (1,5 Ha) mark att glida runt på, så förhoppningsvis håller hon sig hemomkring.
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Fy fasen vad det tar att skotta matjord! 2a lasset som jag skottar ut med kärra och spade nu. Och än är det inte klart hehe, så det blir roligt imorgon i denna hetta!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Såg en bortåt metern lång, svart orm idag, funderar på om det var en snok eller huggis.