Har blandat ordning "avlusningsmedel" till mina rosor.. Hoppas kunna spraya imorrn och hoppas de nedrans marodörerna försvinner!

Snigla skrev:
Har blandat ordning "avlusningsmedel" till mina rosor.. Hoppas kunna spraya imorrn och hoppas de nedrans marodörerna försvinner!
Avslusningsmedel? För bladlöss? Jag har kört vanlig såpa blandat med vatten när det varit riktigt illa, om det nu behövs i år. De tidigare år som jag har bott här har jag inte hittat en enda nyckelpiga men i år har jag hittat ett par stycken som jag glatt fångat in och skuttat bort med till rosorna. En enda hungrig nyckelpiga äter mängder med bladlöss, bästa formen av bekämpning!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Här har jag blandat såpa ättika och vatten enligt recept.. Med en touch of atamon.. (Mitt eget test)

Alla våra rosor verkar ha ohyra i år (alla relativt nya, på olika ställen i trädgården..olika färger och sorter..klätter och vanliga) ..

En ser dock ut att må topptrim (peppar peppar). På g och blomma oxå :)
..försöker se det positiva i att en mår bra..

(På de andra.. Har jag nyttodjur oxå..Har myror o spindlar som tar hand om en del lusar...och jag själv mördar gröna larver som äter på bladen)..

Vädret har inte gynnat mina rosor i år!

Klart årets bästa dag/kväll (y)

Varmt, vindstilla och vänskapligt umgänge med grannar.
Och nu seglar en nästan full måne upp på julihimlen :)

(Och jag har äntligen blivit vän med en grannhund, en Coton de tuléar, en ras med anor från Madagaskar.
Lite Mariekex och vi blev vänner för livet :) )

Så är också hustrun salig över den nya gräsklipparen som kom idag. En Husqvarna TS 238.
476fce164d60c61246276b2bbe443f67_800x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Den ser trevlig ut att glida runt på :)

Ja, men risken är väl att hon kör ner till byn och raggar upp en massa löst folk :p

PS
Men vi har 15.0000 kvm (1,5 Ha) mark att glida runt på, så förhoppningsvis håller hon sig hemomkring.

Redigerat:
Har den ölhållare?

Det är det bästa med min klippare! :)

I
KnockOnWood skrev:
Ja, men risken är väl att hon kör ner till byn och raggar upp en massa löst folk :p

PS
Men vi har 15.0000 kvm (1,5 Ha) mark att glida runt på, så förhoppningsvis håller hon sig hemomkring.
Har den GPS?:rolleyes:

Fy fasen vad det tar att skotta matjord! 2a lasset som jag skottar ut med kärra och spade nu. Och än är det inte klart hehe, så det blir roligt imorgon i denna hetta!

Matjorden tyckte jag var en barnlek jämfört med 0-32 bärlager ;)

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Hämtat lass ett 4-8 för/till gången.. Imorgon blir det lass två.. Sen är gången klar (stenbolaget tar dessutom semester i 4 veckor,.tack o lov haha)

Vi har alla damm överallt, inkl hunden ;)

maah skrev:
Har den ölhållare?

Det är det bästa med min klippare! :)
Jo då, och är nu provkörd och godkänd. Inte en droppe skvätte ut (y)
Fast den är gjord för högerhänta :(
P1000826.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PS
Men det är nog faktiskt bättre att hålla ratten med vänsterkardan.

Redigerat:
mexitegel skrev:
Matjorden tyckte jag var en barnlek jämfört med 0-32 bärlager ;)
Det är jag beredd att hålla med om! Saknar inte alls arbetet med infarten....

Lass två avklarat, nu är steneriet klart för denna gång..gången är "färdig" (y)

Har rensat ogräs också..och babe har målat andra lagret på pallkragarna.

Såg en bortåt metern lång, svart orm idag, funderar på om det var en snok eller huggis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.