4 367 688 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kitta fönster gör man inte varje dag.
Har börjat renovera några fönster, det är bara utsidan på av ytterbågen som färg och kitt börjat ge upp, så efter nån minut med elhyveln inställd på 0,5 mm och lite petande på det kitt som satt kvar, blev det oljning, och sen var det dags för kitt, och då uppstod problemet, var har jag lagt kittkniven, letade en halvtimme och kollade på allt med vitt skaft som det är på kittkniven, men plötslig låg den där framför mig.........med gult skaft :x
Har börjat renovera några fönster, det är bara utsidan på av ytterbågen som färg och kitt börjat ge upp, så efter nån minut med elhyveln inställd på 0,5 mm och lite petande på det kitt som satt kvar, blev det oljning, och sen var det dags för kitt, och då uppstod problemet, var har jag lagt kittkniven, letade en halvtimme och kollade på allt med vitt skaft som det är på kittkniven, men plötslig låg den där framför mig.........med gult skaft :x
Börjat med ett litet hus åt robotgräsklipparen, stomrest, tak och pappen lagd så jag och min Norrland har en egen taklagsfest, lördag ska de sättas panel, men han får leva utan vindpapp och isolering, får inte bli bortskämd
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 373 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fattar alla vilka fruktansvärda krav och stora påfrestningar ett sådant jobb är?Ramnemark skrev:
Strikt alkoholförbud dygnet runt flera veckor i streck.
Flygplanspiloter kan alltid ta sig ett järn efter en lyckad landning, men på oljeriggarna finns ingen "Neighborhood Bar".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Rätta mig inte om jag har fel, Ramnemark )
Själv hamnade jag på bondlandet någonstans på västgötaslätten.
Midsommaraftonens samtal växlade mellan hästskötsel och -avel, jakt och viltvård.
Samt bisysslor
Du har rätt KoW. Fast jag är bara borta 2 veckor i taget, ledig 3 . Det är värre mina polska kollegor som jobbar 4 veckor och lediga 2. . Nu har jag 3 nätter kvar att jobba sen ska jag hem och dricka öl framför grillen . Det har jag saknat
Blev beordrad att fixa vattenfilret imorses.. Lagom kul efter att ha suttit uppe sent med en flaska grönstedt
När man var ute o rastade ungarna så passade jag på att slänga en gammal lövhög i en sopsäck
Skyfflade lite jord vid lekplatsen och städade ihop en hög med skräp från en medeltida kompost som legat under en gran
Rullat på 100m vajer på en vinch ( idiotjobb ) för att sedan rulla på svetstråd på den överblivna rullen ( idiotjobb nr2 )
Försökt o svetsa vedvagnen men det sket sig.. Löste det tillfälligt med spännband ( = byggahussilvertejp )
Tömt en vedbinge och gjort en shoppinglista för imorgon
När man var ute o rastade ungarna så passade jag på att slänga en gammal lövhög i en sopsäck
Skyfflade lite jord vid lekplatsen och städade ihop en hög med skräp från en medeltida kompost som legat under en gran
Rullat på 100m vajer på en vinch ( idiotjobb ) för att sedan rulla på svetstråd på den överblivna rullen ( idiotjobb nr2 )
Försökt o svetsa vedvagnen men det sket sig.. Löste det tillfälligt med spännband ( = byggahussilvertejp )
Tömt en vedbinge och gjort en shoppinglista för imorgon