4 367 990 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsatt sätta dit rutorna i mitt växthus (denna gång med ohemula mängder silikon då de jag satte upp som test i våras blåste iväg). Insåg dock när jag var nästan klar att en av bitarna som blåste bort fortfarande är på villovägar. Ägnade resten av dagen åt eftersök bland meterhöga brännässlor. Rutan saknas dock fortfarande, så jag överväger att skita i den och kalla det ventilation. Påbörjade också arbetet med att fylla lådorna i växthuset med jord, men tröttnade snabbt då skottkärran inte går in genom dörren. Dagens tips är att aldrig köpa ett billigt växthus.
Hann även med att gräva (och fylla) en rabatt, döda ett femtiotal mördarsniglar, samt silikona skarven mellan bänkskivan och diskbänken efter att först råkat hälla en halv kopp kaffe genom den.
Hann även med att gräva (och fylla) en rabatt, döda ett femtiotal mördarsniglar, samt silikona skarven mellan bänkskivan och diskbänken efter att först råkat hälla en halv kopp kaffe genom den.
Knegat idag så det blev inte så mycket fixartid över men jag hann med att svänga förbi hornbach på vägen hem
En såg ( kapa större grenar med ) samt bultar till skåp och tv fäste och en massa sopsäckar
Ha ha såg en kvinna utanför hornbach som hade LITE oflyt.
Hon och sin grabb hade köpt färg ( röd eller brun ) ..
Men när dom gick in i bilen så tappade någon av dom färgburken som rann ut i bilen, på parkering m.m.
Tyckte synd om dom även om min skadeglädje är enorm Det brukar vara jag som gör sånt
En såg ( kapa större grenar med ) samt bultar till skåp och tv fäste och en massa sopsäckar
Ha ha såg en kvinna utanför hornbach som hade LITE oflyt.
Hon och sin grabb hade köpt färg ( röd eller brun ) ..
Men när dom gick in i bilen så tappade någon av dom färgburken som rann ut i bilen, på parkering m.m.
Tyckte synd om dom även om min skadeglädje är enorm Det brukar vara jag som gör sånt
Medlem
· Stockholm
· 41 inlägg
Fixat brädfodringen under det där fönstret jag satte in 2010 Det blev väldigt mycket snyggare än den OSB som suttit där de senaste fem åren. Dock känns det lite ovant nu - jag har lixom vant mig vid den där grådassiga skivan under fönstret
Idag var det dags för en genomföring för den AC som frugan investerat i. Testade först medskickade prylar som var avsedda för s.k sash window eller amerikanska glidfönster. Det passade dåligt med befintligt vridfönster, haha. Men sovrummet kylde det ner iaf.
Använde sedan de prylar som var med för väggenomföring, satte det i allrummet som är större och med trappan som "flyktväg" för den kylda luften. Satte igång den och lät den gå i 4-5 timmar och då hade temperaturen sjunkit till 20 grader, och själv var man halvdöv på kuppen. Jo, de låter rejält, men kanske gör det nytta även om dagens utetemperatur inte var avskräckande
För att kunna flytta runt den måste jag försöka få tag på extra väggenomföring, men i värsta fall får jag improvisera - som vanligt
Använde sedan de prylar som var med för väggenomföring, satte det i allrummet som är större och med trappan som "flyktväg" för den kylda luften. Satte igång den och lät den gå i 4-5 timmar och då hade temperaturen sjunkit till 20 grader, och själv var man halvdöv på kuppen. Jo, de låter rejält, men kanske gör det nytta även om dagens utetemperatur inte var avskräckande
För att kunna flytta runt den måste jag försöka få tag på extra väggenomföring, men i värsta fall får jag improvisera - som vanligt
Hämtat en vända ved
Grymt nu när vi kör med säckar istället
Stället fram kärran, kommer tillbaka och har den lastad med en säck med ved
Hem och tippa av.. Klart! *tummen upp*
Fick min byggahus t-shirt riktigt nöjd
Grymt nu när vi kör med säckar istället
Stället fram kärran, kommer tillbaka och har den lastad med en säck med ved
Hem och tippa av.. Klart! *tummen upp*
Fick min byggahus t-shirt riktigt nöjd
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg