4 355 765 läst · 32 054 svar
4356k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Började bygga en liten trall till altanen för att frun ska kunna ställa sina blomkrukor på, erfarenhet från tidigare altaen är att det blir osnygga märken efter blomkrukorna på altangolvet.
Sågade till och skruvade ihop ramen först, funderade sen på hur jag skulle lägga ribborna, dra dom hela vägen och gera 45 grader, men hur skulle jag då göra i hörnan närmast, bestämde mig för att följa den främre
linjen och kapa 22,5, så får jag lösa bortre hörnet sen.
Sågade till och skruvade ihop ramen först, funderade sen på hur jag skulle lägga ribborna, dra dom hela vägen och gera 45 grader, men hur skulle jag då göra i hörnan närmast, bestämde mig för att följa den främre
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg fram emot att snickra idag, monterade takräckena och begav mig ut för att köpa brädor...
3 butiker och ingen hade i vettigt skick... krokigt, miljarder kvistar, sprickor... Åkte surt hemåt..
Men vädret är fint iaf, nästan såpass att man kan tro D09 har sålt sin traktor.
3 butiker och ingen hade i vettigt skick... krokigt, miljarder kvistar, sprickor... Åkte surt hemåt..
Men vädret är fint iaf, nästan såpass att man kan tro D09 har sålt sin traktor.
Njut av vädretYrrol skrev:
Paddan gick sönder och jag lär inte hinna laga den innan nästa helg
Fått hem vedsäckarna
Chauffören ställde standardfrågan - hur fan gör ni på vintern?
Hämtat en binge ved
Fixat lampan på bilen ( bromsljuset )
Tips.. Tappa inte ner lampan i glaset.. Det är gaaaaanska pilligt att få ur den igen
Chauffören ställde standardfrågan - hur fan gör ni på vintern?
Hämtat en binge ved
Fixat lampan på bilen ( bromsljuset )
Tips.. Tappa inte ner lampan i glaset.. Det är gaaaaanska pilligt att få ur den igen
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Detta har varit en dag i dörrarnas tecken!
1) Nya slitbrickor på stalldörrens gångjärn, så hustrun kan stänga till säkert om hönsen.
2) Kattlucka monterad i bostadshusets ytterdörr, så vi slipper springa och öppna åt luddskallarna hela tiden.
Från insidan
och utsidan
Billigaste 99-kronorsluckan från zooplus.se:
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/kattluckor_dorrar/4_vags_kattluckor/251004
PS
Att dörren är så solkig på utsidan är för att katterna har stått där och krafsat med sina lortiga tassar för att signalera att de vill in
1) Nya slitbrickor på stalldörrens gångjärn, så hustrun kan stänga till säkert om hönsen.
2) Kattlucka monterad i bostadshusets ytterdörr, så vi slipper springa och öppna åt luddskallarna hela tiden.
Från insidan
Logga in
Skapa konto
och utsidan
Logga in
Skapa konto
Billigaste 99-kronorsluckan från zooplus.se:
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/kattluckor_dorrar/4_vags_kattluckor/251004
PS
Att dörren är så solkig på utsidan är för att katterna har stått där och krafsat med sina lortiga tassar för att signalera att de vill in
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Min fru är bördig från Gotland, figurerna också, och kallar man dom får, får man på skallen "DET ÄR LAMM"KnockOnWood skrev:
Recensera gärna kattluckan sen, jag håller på att bli vansinnig när dom 4 på morgonen tycker att det är dags att gå ut.
Jag är det svarta fåret.......ursäkta, jag menar lammet
Efter att ha sett dåligt virke hos tre stora byggvaruhus,
så åkte jag idag till byggmax och till min förvåning så kunde jag gräva fram fint virke där.
Fick prövat min nya klyvsåg, vilket gick bra, kunde slutföra långsidan med väggpanel.
Sen finklippte/sågade jag en lång häck som sett illa ut ifrån vägen.
Även besökt Ikea.
så åkte jag idag till byggmax och till min förvåning så kunde jag gräva fram fint virke där.
Fick prövat min nya klyvsåg, vilket gick bra, kunde slutföra långsidan med väggpanel.
Sen finklippte/sågade jag en lång häck som sett illa ut ifrån vägen.
Även besökt Ikea.