4 362 017 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Har dammtorkat tak och väggar efter förra veckans golvslipning i vardagsrum och kök.
Grattis i efterskott KoW.
Grattis i efterskott KoW.
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Tar färgen bra på lacken? ruggar lite lätt enbart eller? Ska göra samma då vi ska ha lite off white på luckorna
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Jag har ruggat ytorna lätt med 180-papper, sen använde jag Alcro Häfta som är en grundfärg speciellt anpassad för hårda ytor som till exempel melamin och fabrikslackerade ytor. Sen blir det två strykningar med Servalac i kulören s-0500. Har även kört med en del målarfog innan grundningen och på ett par ställen blir det en vända till. Allt för att få ett mer platsbyggt utseende.AndersMalmgren skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag är lite osäker rent moraliskt. Vet inte riktigt var jag står.D09 skrev:
Men jag lägger upp det i trädgårdsforumet, där det hör hemma, så får ni bilda er en egen uppfattning.
Men nej, skrämma barn, grannars eller andra, skulle jag aldrig, aldrig, aldrig göra
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tack!roli skrev:
Men vänta inte för länge med altanen bara.
När det äntligen är skönt utejobbarväder vill man bara sitta och njuta i solen
Förresten har vi en ca 60 år gammal sommarstuga vid kusten mellan Falkenberg och Halmstad.
Där finns inte en kvadratmillimeter tryckimpregnerat ute på tomten.
Det går bra att njuta av vårsolen ändå
Tyvärr inte.
Köpte bara kompressorn (blocketfynd).
Måste bestämma om den ska stå i källaren eller om det ska bo i boden och tas fram när den behövs.
Om det blir källaren så får det bli en vinda på väggen annars får det bli en bärbar vinda.
Köpte bara kompressorn (blocketfynd).
Måste bestämma om den ska stå i källaren eller om det ska bo i boden och tas fram när den behövs.
Om det blir källaren så får det bli en vinda på väggen annars får det bli en bärbar vinda.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Vinda på väggen alla gånger, det har jag och är inte det minsta missnöjd. Kompressorn står i vedförrådet och därifrån har jag dragit elförzinkade stålrör in i pannrummet. Dubbla tryckluftsuttag, ett till vindan och ett till "diverse" samt en tryckmätare. Det går ju alltid att skarva på mer slang än dom tio som är på vindan...fgo skrev:
Oerhört skönt att bara höra lätt surr av kompressorn och inte ett helt världskrig när man står och jobbar i pannrummet! Tryckluft är bra till mycket...