4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Var ute och kollade var huset tomten..
Såg okej ut. Lär ha en vindplåt m.m mindre imorgon... Hela skiten böjde upp sig och ville bara släppa men det var ganska ... Böjbart ha ha
Grannens gran lutar gaaanska nära elledningen i byarna =P
Undrar om man ska passa på att skjuta lite luftgevär
Såg okej ut. Lär ha en vindplåt m.m mindre imorgon... Hela skiten böjde upp sig och ville bara släppa men det var ganska ... Böjbart ha ha
Grannens gran lutar gaaanska nära elledningen i byarna =P
Undrar om man ska passa på att skjuta lite luftgevär
Vi fick en vindskiva flygandes ned på taket mellan husen, och fick skruva ihop vedboden som började försöka fly. Vi hoppas på att det räcker för ikväll. Det brakar på rätt bra. Blir öronproppar för att få en endaste blund inatt utan att noja loss på huset och bilen och uh.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Varit ute och flyttat undan lite vit mögel som traktorn lagt av på min infart. Varför kan de inte släppa av lasset lite tidigare. Känns lite grann som "Den dj**la 08:an kan få skiten" Tilläggas kan att jag aldrig haft ett telefonnummer som börjar på 08
I övrigt börjat fundera på att installera en kamin i vardagsrummet. Just nu står det bara fyra kartonger med böcker just där. Tidigare var det 45. En liten braskamin som värmer skorstensmuren är nog inte helt fel i alla fall.
I övrigt börjat fundera på att installera en kamin i vardagsrummet. Just nu står det bara fyra kartonger med böcker just där. Tidigare var det 45. En liten braskamin som värmer skorstensmuren är nog inte helt fel i alla fall.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vart tog de andra böckerna vägen?p.lundgren skrev:
Du tänker väl inte elda med dem
Hur mycket kan 3-glas rutor bukta innan dom spricker? Hela kåken vibrerar i byvindarna. Börjar bli seriöst orolig.
42m/s i byvindarna uppe på pylontopp på Uddevallabron just nu!
42m/s i byvindarna uppe på pylontopp på Uddevallabron just nu!
P
p.lundgren
Husägare
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- 750 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ok... Kunde inte hålla mig och tog ett snabbt varv.. Kom ju knappt ut genom dörren när vinden låg på ha ha
De stora granarna var riktigt mesiga i vinden
Har lite o fixa med imorgon iaf..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Seriös litteratur ser jag.p.lundgren skrev:
Bara nobelpristagare. Är du en sån där kultursnobb
Snyggt golv för övrigt. Vitvaxad ek eller ask?
P
p.lundgren
Husägare
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- 750 inlägg
Nobelpristagare läser jag inte av princip (alla fall inte litteraturpristagarna) eftersom deras historier håller för låg kvalitet.
Tack! Golvet är nog ett billigt laminatgolv från Rusta som de flesta golven i huset. Tror det ska föreställa ask. Ytan är snygg men tyvärr är underarbetet dåligt så golvet sviktar lite och har dessvärre glidit isär på några ställen.
Min plan just nu är att bryta upp laminaten och se hur det ser ut under. Är det ok så lägger jag ett "bättre" golv och installerar en lätt kamin. Är det inte ok, så river jag upp allt inkl trossbotten, fixar till torpargrunden under med plast och allt och bygger ett fundament att ställa en tung kamin (kakelugn) på innan jag isolerar trossbotten och lägger ett riktigt furugolv med minst 32 mm tjocklek. Det är det roliga med hus, minsta projekt leder alltid till mer arbete.
Tack! Golvet är nog ett billigt laminatgolv från Rusta som de flesta golven i huset. Tror det ska föreställa ask. Ytan är snygg men tyvärr är underarbetet dåligt så golvet sviktar lite och har dessvärre glidit isär på några ställen.
Min plan just nu är att bryta upp laminaten och se hur det ser ut under. Är det ok så lägger jag ett "bättre" golv och installerar en lätt kamin. Är det inte ok, så river jag upp allt inkl trossbotten, fixar till torpargrunden under med plast och allt och bygger ett fundament att ställa en tung kamin (kakelugn) på innan jag isolerar trossbotten och lägger ett riktigt furugolv med minst 32 mm tjocklek. Det är det roliga med hus, minsta projekt leder alltid till mer arbete.