Tittat ut idag. Såg ut som igår. Var nog inte så illa här iallafall.
 
huggan skrev:
Tittat ut idag. Såg ut som igår. Var nog inte så illa här iallafall.
Samma här, nästan. Ett ventillock och ett stuprör hade blåsts loss och låg nere på marken men i övrigt har allt klarat sig.
 
mexitegel skrev:
Du behöver knappast oroa dig vectrex. Huset håller!
Säger du utan att ha sett mitt ruckel till hus. Nejdå, bara skojade!

Huset höll, var ute på en inspektionsrunda nyss. Kunde inte hitta ett enda fel på vårt hus. Grannen hade blivit av med en nockpanna och hade dessutom typ 30 kvadratmeter "liggunderlag" i trädgården. Ytterst oklart vart det kommer ifrån? Vad har man sånt till? Precis samma material som i liggunderlag men ca 2 meter breda och 7-10 meter långa.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Y
Klart det ska snöa nu när man ska försöka se och åtgärda skadorna.

  • 3 stora träd har vält. 1 var jag rätt förtjust i. :(
  • ½ träd hos grannen föll över hans bil. Samt en bit av hans skjultak pekar nu upp mot skyn.
  • 3 fönster (ramar med småfönster)
  • 2 postlådor åkte med ena trädet, ena vet jag inte var den är, andra är i rot-gropen.
  • 1 stor garagedörr låg på backen.
  • Stora grenar högt och lågt på gräsmattorna men hus och nylagda stugtaket sågut att ha klarat sig.
  • 20tal takpannor ligger nu på backen.
  • 1 stuprör likaså.
  • Soptunnan låg ner och soppåsarna var utspridda på gräsmattan.

Så typiskt att jag inte renoverade motorsågen innan jag ställde den på hyllan. Kluven om jag ska starta upp den med slitet svärd och kedja.

.... Och min oro för bilen ..... Första jag såg när jag kolla ut genom fönstret .....
DSC_0218_b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Djupa repor i plastfronten och lackskador på huv.
 
Redigerat:
Fy fan :(
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vectrex skrev:
Säger du utan att ha sett mitt ruckel till hus. Nejdå, bara skojade!

Huset höll, var ute på en inspektionsrunda nyss. Kunde inte hitta ett enda fel på vårt hus. Grannen hade blivit av med en nockpanna och hade dessutom typ 30 kvadratmeter "liggunderlag" i trädgården. Ytterst oklart vart det kommer ifrån? Vad har man sånt till? Precis samma material som i liggunderlag men ca 2 meter breda och 7-10 meter långa.
Nått bygge i närheten? Brukar ligga som skydd för nygjuten platta om det är lite kallt ute.
 
D09 skrev:
[bild]
Attans, veden får inte bli våt!

Kanske en horisontell bräda över nederkanten av plasten när Mk II kommer :)
 
Provkört Snow Thrower från Coop. Första slungan efter trettio år som husägare, men frugan insisterade efter juldagens ryggskott :)
Den funkade... var över hos grannen och tog lite, passade på att köra några vändor på cykelbanan utmed tomtgränsen. Inte säkert att det är lika roligt nästa gång. Coop hade 30% så 2 800:- känns helt OK - förutsatt att den håller några vintrar. Annars gör jag som grannen, anlitar RUT-seniorer ;)
 
Idag har jag skottat, skottat, skottat och skottat. Vilken dag.
Började med att köra frugan till jobbet (snökaos och oplogat). Det gick inte helt felfritt, en fastkörning vilket ändå får anses bra med tanke på oplogad väg och meterhöga drivor.
Vindrutetorkaren gick sönder, bladet for iväg och jag ville inte stanna pga risken att fastna. Resulterade i att framrutan repades rejält av metallen på bågen... Suck.
Träd ligger över ledningarna, och hänger över vägen. Tur ändå att ledningen fångade upp dom.

Fick tillslut tag i en traktor som kunde röja gården. Sen har jag hängt här och tänkt på att mitt hus nu ser ut som en igloo:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har vaxat snöskyffeln så det går att skotta den här kletiga snön utan att all snö sitter fast när man försöker kasta iväg den.
 
  • Gilla
bittle
  • Laddar…
Y
Sågat mina fallna träd i bitar och sorterat i högar. :confused:
 
P
Låtit bli att skotta, smälter väl snart bort 😀
 
Spolat rent källaren i huset vi hyr ut efter nattens översvämning och lyckats fixa den dränkta avfuktaren. Ett under att den inte var utom räddning efter att hyresgästen kopplade in den trots att den stått nästan helt under vatten....
 
Totte_S
Konstaterat att vi som vanligt klarat oss ok när stormen viner. ( ostkusten) Båten på land hade vridit sig, står på trailer.
Gick in och fortsatte min avslutningsodysse'. Idag blev det färdigmålning av förra veckans snickerier och ett nybygge av spaljé till trappan. 12 år efter att trappan kom på plats.

1420997168826.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.