4 366 869 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hus, hus.. vadå jag har inte gjort nåååtttt.. men jag har hittat en spegel till huset! :wow:
Ett fynd, ett kap.. (tack blocket)..
..åhh en riktigt fin gustaviansk krusidullspegel som ska pryda vår ena hall
Var bara tvungen o tala om det för jag är så glad (de är inte lätta att hitta och speciellt inte i en prisklass jag klarar..)
Ett fynd, ett kap.. (tack blocket)..
..åhh en riktigt fin gustaviansk krusidullspegel som ska pryda vår ena hall
Var bara tvungen o tala om det för jag är så glad (de är inte lätta att hitta och speciellt inte i en prisklass jag klarar..)
Vi har satt dit två steg på taket upp till ventilationsschaktet (som just nu bara är ett hål med en plastpåse på, förstås) och sen blev det inget mer. Vi packar inför en studieresa av hållbart byggande, aka vår bröllopsresa till Rom. Tänkte att en sväng till Pompeji kunde ge oss lite inspiration till hur vi kan få vårt träröse att inte braka samman någon gång snart
Blandade lite bruk och murade igen ett överblivet hål från centraldammsugarinstallationen. Insåg att de putsade väggarna i hallen i källaren lutar utåt precis nere vid golvet vilket kommer göra det svårt att sätta sockel. Blir till att slipa av dem försiktigt innan jag börjar bredspacklandet. M.a.o. så gick spackelprojektet i stå tils helgen...
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Försökt märka ut vart elen gå i en innervägg. Men förgäves, jäkla dålig detektor jag måste ha. Det kan väl inte gå el från golv till tak 50 cm brett???
Nån som har tips på hur jag säkrar upp det bättre? Ska spika panel på väggen
Nån som har tips på hur jag säkrar upp det bättre? Ska spika panel på väggen