Hus, hus.. vadå jag har inte gjort nåååtttt.. men jag har hittat en spegel till huset! :wow:

Ett fynd, ett kap.. (tack blocket)..
..åhh en riktigt fin gustaviansk krusidullspegel som ska pryda vår ena hall :D

Var bara tvungen o tala om det för jag är så glad (de är inte lätta att hitta och speciellt inte i en prisklass jag klarar..)

(y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ingenting men jag har precis bokat en weekendresa till London och tänk så mycket inspiration till huset jag kommer få där! (y)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi har satt dit två steg på taket upp till ventilationsschaktet (som just nu bara är ett hål med en plastpåse på, förstås) och sen blev det inget mer. Vi packar inför en studieresa av hållbart byggande, aka vår bröllopsresa till Rom. Tänkte att en sväng till Pompeji kunde ge oss lite inspiration till hur vi kan få vårt träröse att inte braka samman någon gång snart :rolleyes:
 
Mikael_L
Dalbotös skrev:
Ingenting men jag har precis bokat en weekendresa till London och tänk så mycket inspiration till huset jag kommer få där! (y)
Så det blir till att montera rören till badrummen på utsidan av huset sen ... :cool:

edinburgh3_168676339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Blandade lite bruk och murade igen ett överblivet hål från centraldammsugarinstallationen. Insåg att de putsade väggarna i hallen i källaren lutar utåt precis nere vid golvet vilket kommer göra det svårt att sätta sockel. Blir till att slipa av dem försiktigt innan jag börjar bredspacklandet. M.a.o. så gick spackelprojektet i stå tils helgen...
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1412110954.812862.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lastat av kärran, underlättar med tipp :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ute.jpg

Monterat bort uteduschen för säsongen, nu ska den förvaras frostfritt tills nästa säsong.
 
Inget med huset, men har suttit i det nybyggda uterummet och jobbat hemifrån idag (y)
 
Mikael_L skrev:
Så det blir till att montera rören till badrummen på utsidan av huset sen ... :cool:

[bild]
Tja, för tillfället har jag ju inga rör alls så även om de skulle sitta på utsidan så blir det ju ett stort framsteg. ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D09
------ -- ----- ---
 
Försökt märka ut vart elen gå i en innervägg. Men förgäves, jäkla dålig detektor jag måste ha. Det kan väl inte gå el från golv till tak 50 cm brett???

Nån som har tips på hur jag säkrar upp det bättre? Ska spika panel på väggen
 
D09 skrev:
------ -- ----- ---
Morsekod eller? :confused:
 
Ingenting. Det känns jättekonstigt :screwy:
 
D09
Alfredo skrev:
Morsekod eller? :confused:
Hänga gubbe ;)
 
D09 skrev:
------ -- ----- ---
Hämtat en kärra ved

Vad vinner jag?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.