4 367 538 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Efter fallet skruvades det fast brädor som mothåll på trallen för stegen.
Jag var själv hemma, men risken är nog stor att jag tänkt själv är bäste.. ändå.
Ja jag får vara glad att det bara var entrétaket jag halkade ner från, vet inte riktigt vinkeln på hustaket, men det kan nog vara nånstans i krokarna av 50-60 grader.
Jag var själv hemma, men risken är nog stor att jag tänkt själv är bäste.. ändå.
Ja jag får vara glad att det bara var entrétaket jag halkade ner från, vet inte riktigt vinkeln på hustaket, men det kan nog vara nånstans i krokarna av 50-60 grader.
Fy fan... Tur det gick "bra"FredrikR skrev:Efter fallet skruvades det fast brädor som mothåll på trallen för stegen.
Det ser väl ut som ganska exakt 45°.KnockOnWood skrev:
Och definitivt inte brantare åtminstone.
Och verandataket verkar kunna vara 27°, åtminstone något i den häraden, det delar hustaksvinkeln inte riktigt mitt itu, utan något brantare.
Redigerat:
Legat i soffan med feber och förkylning medan hantverkare installerat braskamin i öppna spisen i hallen samt satt rör i skorstenen.
Skönt när det händer saker medan man ligger utslagen under mysfilten och småsover.
Skönt när det händer saker medan man ligger utslagen under mysfilten och småsover.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Mikael_L skrev:
Ögat låter sig gärna luras, kanske du har rätt.FredrikR skrev:
Men verandan är 27° där är vi överens.
Världsproblem
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Inte ett jota mer än rökt en cigarr på altan...nu ska jag plocka i diskmaskinen och lufta en bil.
Varit på ring Knutstorp hela dagen.
Köpt kalvkött.
Nu är 40-liters grytan i gång med fondkok, potatisgratängen i ugnen och entrecoten ligger till sig, men vad har det egentligen med huset att göra
Köpt kalvkött.
Nu är 40-liters grytan i gång med fondkok, potatisgratängen i ugnen och entrecoten ligger till sig, men vad har det egentligen med huset att göra