Efter fallet skruvades det fast brädor som mothåll på trallen för stegen. :)
Jag var själv hemma, men risken är nog stor att jag tänkt själv är bäste.. ändå. :)

Ja jag får vara glad att det bara var entrétaket jag halkade ner från, vet inte riktigt vinkeln på hustaket, men det kan nog vara nånstans i krokarna av 50-60 grader.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
FredrikR skrev:
Efter fallet skruvades det fast brädor som mothåll på trallen för stegen. :)
Jag var själv hemma, men risken är nog stor att jag tänkt själv är bäste.. ändå. :)

Ja jag får vara glad att det bara var entrétaket jag halkade ner från, vet inte riktigt vinkeln på hustaket, men det kan nog vara nånstans i krokarna av 50-60 grader.
Fy fan... Tur det gick "bra"

D09 skrev:
Fy fan... Tur det gick "bra"
Jo, det kunde gått illa.
Man får sig en tankeställare. :)

Hade ont i högerknät/benet efter sjukgymnastbesök i onsdags, men efter detta så försvann den värken. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
vesa1981 skrev:
Iof gårdagens jobb men kämpar på med vindväv och glespanel mellan skurarna :cool:
Du läktar väldigt tätt, är det cc 45 typ? Vad är det för fasadbeklädnad som kräver det?

Tvättat av en dörrkarm med aceton inför slipning...

Redigerat:
Nyfniken skrev:
Trevliga kvinnor?
Ja, IRL. Inte sådana här på BH, givetvis. :)

Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Men, det som fångade min uppmärksamhet: Vad är takvinkeln, 60° eller vad?
Det ser väldigt brant ut i alla fall.
Det ser väl ut som ganska exakt 45°.

Och definitivt inte brantare åtminstone.

Och verandataket verkar kunna vara 27°, åtminstone något i den häraden, det delar hustaksvinkeln inte riktigt mitt itu, utan något brantare.

Redigerat:
Legat i soffan med feber och förkylning medan hantverkare installerat braskamin i öppna spisen i hallen samt satt rör i skorstenen.

Skönt när det händer saker medan man ligger utslagen under mysfilten och småsover.

Mikael_L skrev:
Det ser väl ut som ganska exakt 45°.

Och definitivt inte brantare åtminstone.

Och verandataket verkar kunna vara 27°, åtminstone något i den häraden, det delar hustaksvinkeln inte riktigt mitt itu, utan något brantare.
FredrikR skrev:
...vet inte riktigt vinkeln på hustaket, men det kan nog vara nånstans i krokarna av 50-60 grader.
Ögat låter sig gärna luras, kanske du har rätt.
Men verandan är 27° där är vi överens.

Världsproblem :p

ImageUploadedByByggahus.se1408798915.483315.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Roat mig med att fräsa bort vad jag gissar är gipsputs från väggarna i källaren.

fiskbuggaren skrev:
[bild]Roat mig med att fräsa bort vad jag gissar är gipsputs från väggarna i källaren.
25 liter slipdamm än så länge. Stoftavskiljaren levererar.

Klippt en avenbokhäck, så nu har farbror ont i ryggen..måste nog vila lite.... ;)

Inte ett jota mer än rökt en cigarr på altan...nu ska jag plocka i diskmaskinen och lufta en bil.:D

Varit på ring Knutstorp hela dagen.
Köpt kalvkött.
Nu är 40-liters grytan i gång med fondkok, potatisgratängen i ugnen och entrecoten ligger till sig, men vad har det egentligen med huset att göra;)

fiskbuggaren skrev:
Roat mig med att fräsa bort vad jag gissar är gipsputs från väggarna i källaren.
Varför ska gipsputsen(?) bort? Inte kompatibelt med klimatet i källaren eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.