4 367 633 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fräst ur lite fogar på gavelfasaden. Fick knacka bort två skadade tegelstenar nere vid "golvnivå" utanför köksentrén då där uppebarligen rinner in vatten där. Fortsätter ner i väggkonstruktionen och ställer till med lite elände. Troligtvis resultatet av att plattan utan för entrén rört sig 10mm ut från huset och spräckt tegel som sedan frostsprängt i 45 år. Precis när jag var klar öppnade sig himmeln. Återstår att se om vädret tillåter fogning och murning i morgon.
Beställt fiber, nu börjar väntan. Synd bara att det var Telias Öppenfiber =/
Beställt fiber, nu börjar väntan. Synd bara att det var Telias Öppenfiber =/
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Du kan ju visa lite bilder på din 80 centimeters induktionshäll, dina dubbla ugnar och ditt 500 liters kylskåp där entrecoterna hänger på radsblixten skrev:
Själv har jag bara utfodrats med hemmaskalade frysta räkor, kokta ägg från egna höns, egenodlad sallat och dill.
Men jag klagar inte ändå
Och det har inget med hus att göra heller. Men det är ju lördag
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Haha....tänk om det var hälften så glamoröst som du får det att låta.KnockOnWood skrev:Du kan ju visa lite bilder på din 80 centimeters induktionshäll, dina dubbla ugnar och ditt 500 liters kylskåp där entrecoterna hänger på rad
Själv har jag bara utfodrats med hemmaskalade frysta räkor, kokta ägg från egna höns, egenodlad sallat och dill.
Men jag klagar inte ändå
Och det har inget med hus att göra heller. Men det är ju lördag
Kalven ligger i frysen nu.
Så här ser t.ex. kylen ut.
Och när jag tar mig besvär att fixa en bild så fungerar det givetvis inte att ladda upp den:banghead:
Fick till det nu:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Räkmacka är bland det bästa som finns...bara jag slipper skala räkorna.
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Vilket väder... Bara regn!
Fick iaf till lite nya fönsterbleck och plåtbleck under ytterdörren, vad nu det kallas?
Nä kanske man ska börja fixa lite med veden också... Nä en öl känns bättre och titta ut över havet
Fick iaf till lite nya fönsterbleck och plåtbleck under ytterdörren, vad nu det kallas?
Nä kanske man ska börja fixa lite med veden också... Nä en öl känns bättre och titta ut över havet
Valnöt ( tror jag 😇 dvs impulsköp när man lallade med kundvagnen ) laminat från hornbach 99kr/m2FredrikR skrev:
Helt värdelös kvalité ha ha
Nä, men har nog aldrig fått mecka så mycket med ett laminatgolv och så var nästan allt skadat på något.
Verkar ha varit någon pall som har väl eller något