Här har det ironiskt nog spöregnat exakt hela dagen så vi har roat oss med att spraya ett (förhoppningsvis) sista lager av färg på utsidan av badkaret så att det blir svart istället för vitt. Har vi lyckan med oss har vi ett pimpat badkar med guldtassar att bada i ikväll!

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Drömhus2012 skrev:
2km/h... Jag hoppas att brandbekämpningen går bra då så jag slipper fundera på det. Man är i alla fall inte i riskområdet (ännu?!:confused: )
Jag hörde på radion att det duggregnade i brandområdet, så brandbekämparna trodde de skulle hinna i kapp den röde hanen.

Tänk på det: Den största skogsbranden i modern tid i Sverige,
och det behövs ett duggregn för att bekämpa den :wow:

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Lagt dräneringsrör och hivat makadam i ösregn för att det inte skulle rasa igen.

Jag har spenderat en vecka eller så (för att skruva i en helikopter) på en brandbas i Washington State under en stor skogsbrand.

Lugnare ställe får man leta efter. Inga sirener, inget springade, inget tjoande.

The fire is going to be put out, just like all other fires. No point hollering and running around.. sa veteranerna på plats.

• Gilla
Fanjunkarn och 2 till
  • Laddar…
städat pannrummet, spraymålat ett element och tapetserat lite i hallen :)

Blev inte mycket gjort idag, tog en sväng till Malmö med familjen och kollade in Visbykorvetterna :)

Hann lacka källartrösklarna för sista gången samt komplettera en strömbrytare med Zwavebrytare.

Målat skjutdörren andra strykningen. Finns inget bättre än att måla utomhus under tak 😉

Kjell_G skrev:
Målat skjutdörren andra strykningen. Finns inget bättre än att måla utomhus under tak 😉
ImageUploadedByByggahus.se1407321295.174067.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Work in progress.
Handtag och extrahjul inhandlat. Köpte husvagnshandtag, orkade inte tillverka eget när priset var 40:- för två.
Snart locket på ;)

D09
Hämtat en vända ved och slängt in i vedboden..

Skruvat på en utelampa och gjort en betongfot.. Fan vet om det blir bra..

Ska bara hitta någonstans att ställa den..

Lagt klinker i groventre'n och spacklat det sista på väggarna i gästrummet. I morgon blir det fogning och tapetsering.

fotogenlampa.JPG

Hängt upp 2st fotogenlyktor över uteplatsen för lite mysbelysning nu när det börjar bli mörkt om kvällarna.

tapetserat färdigt och rivit ut golvet, så nu väntar vi bara på att få hem golvet så snart är vi klara med det stora hallprojektet :-D

Y
  • Har oljat en specialgjord tröskel till badrummet, sedan kan jag specialsåga och montera den nya dörren.
  • Har kikat lite på garagetakets skyddsplåtar och klurat på vad jag ska göra.
  • Har kikat lite på andra byggnader och klurat på vad jag ska göra.
  • Har arbetat med Volvon.
  • Ringt försäkringsbolaget.
  • Beställt vattenfilter.

Fogat lite tegelfogar, bråkat med bilen samt diskuterat stenläggning med entreprenadfirman som drog igång med garageuppfarten idag. Ovant att se andra jobba ;-)

Pausat köket för ett ryck i källaren. Det går mycket långsammare att gräva i berg än bland sten.

Jag har också varit och köpt lite sand. En skopa på hornbach fick de till 273 kg och mer får jag inte lasta på mitt lilla släp. Det såg rätt fånigt ut och jag förstår varför folk överlastar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.