piglet skrev:
Lyfter en gammal tråd men även jag undrar om någon har personliga erfarenheter av Hitachi C12LSH så här 4 år senare :D
Någon borde ju ha köpt en ?

Jag skulle ju vilja haft motsvarande slidefunktion på en 8"-såg men det lär väl aldrig hända på samma sätt som Bosch robotarm inte lär komma ner i 8"-segmentet.

Ja, som ni förstår är det utrymmet bakom sågen som är problemet. I dagens läge är man begränsad till ett fåtal snordyra sågar om man vill kunna ha sågen mot en vägg.

- Festool Kapex
-Hitachi C12LSH
-Bosch GCM12SD

Eller missar jag något nytt ?
Osäker på om jag missförstår Hitachis slidefunktion. Men 8" kap/ger sågar som går att ha mot vägg finns det väl flera stycken. Bland annat den jag har, DeWalt DW777.

Mikael_L
Denna Ryobi har gejdrarna framåt, kan alltså stå direkt mot vägg.
Jag har ingen alls koll på kvaliten, kan vara allt från superkvalla till bottennapp. :x
EMS254L-601x7001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vectrex skrev:
Osäker på om jag missförstår Hitachis slidefunktion. Men 8" kap/ger sågar som går att ha mot vägg finns det väl flera stycken. Bland annat den jag har, DeWalt DW777.
Men se där... Den hade jag missat helt, även Ryobi var ny för mig.

Då finns ju funktionen i alla fall, Sen var det bara det där med att jag varken vill ha en DeWalt eller en Ryobi. Men det är ju mest en personlig fåfänga :D

Vad säger ni som är insatta på kap-ger sågar, kommer alla sågar vara så att dom kan stå med baken intill en vägg inom en snar framtid?

iwe skrev:
Vad säger ni som är insatta på kap-ger sågar, kommer alla sågar vara så att dom kan stå med baken intill en vägg inom en snar framtid?
Har jag svårt att tro, tyvärr

Man tycker ju att pro sortimentet iallafall borde övergår till det mer och mer eftersom det är en sån genialisk lösning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.