1 734 075 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Mitt elskåp ligger nära där min gränskabel behöver läggas och någon av elkablarna kommer säkert korsa dess väg. Så det blir spännande att se hur det kommer att funka...MBygga skrev:Jag har min huvudelkabel till huset rätt över gräsmattan men på minst en meter till en och en halv meters djup. Jag tror ändå den stör ibland men fattar inte varför det just är ibland bara. Det yttrar sig i oförklarliga kursändringar mitt på gräsmattan och två gånger har den stannat och menar att den är utanför arbetsområdet, båda gångerna på ungefär samma plats ganska nära elskåpet som kabeln kommer ifrån.
kan man veta om slingan är sönder ?? lampan lyser grönt och går klockrent när han är ute och klipper..blir strul när han ska haka på slingan för laddning...grannen har husqvarna men det är 2,5 meter ifrån och det borde väll räcka..?
Markens fuktighet påverkar hur effektivt jorden isolerar magnetfältet kring elkabeln. Kan det vid dessa enstaka tillfällen varit ovanliga fuktförhållanden i jorden? Alltså inte på ytan utan djupt nere kring elkabeln.MBygga skrev:Jag har min huvudelkabel till huset rätt över gräsmattan men på minst en meter till en och en halv meters djup. Jag tror ändå den stör ibland men fattar inte varför det just är ibland bara. Det yttrar sig i oförklarliga kursändringar mitt på gräsmattan och två gånger har den stannat och menar att den är utanför arbetsområdet, båda gångerna på ungefär samma plats ganska nära elskåpet som kabeln kommer ifrån.
Med hänvisning till de prov som gjordes förra året mellan LD M och HQ (finns tidigare i tråden) så borde det räcka mer än väl, de hade mindre än en meter mellan slingorna och det fungerade bra.Martin84 skrev:
Jag har en HQ 220(2013) som granne med c:a 70 cm. mellan slingorna på en sträcka av 15 m. Inga som helst problem.Martin84 skrev: