D09
vectrex skrev:
Inte för att jag på något sätt tycker att det är fel. Men får man ha ungarna på dagis och ha semester själv?

Funderar på att göra samma sak nämligen men vet inte hur "fel" det är. Semester i mitt fall (och ditt) är alltså ledig från sitt vanliga jobb men jobba på huset istället.
Man behöver ju inte upplysa dagis om att man har semester :)

Sen tror jag inte personalen bryr sig något nämnvärt :)

Det blir ju oftast att man lämnar senare o hämtar tidigare så det är inte så många timmar samtidigt som barnen får leka, man kommer ikapp lite hemma och alla är nöjda 👍

Annat är det ju på "ordinarie" Semestern, då skulle jag inte lämna ifrån mig de små för att snickra.

Jag måste ha drabbats av en smula av civil olydnad 😎

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Man behöver ju inte upplysa dagis om att man har semester :)

Sen tror jag inte personalen bryr sig något nämnvärt :)

Det blir ju oftast att man lämnar senare o hämtar tidigare så det är inte så många timmar samtidigt som barnen får leka, man kommer ikapp lite hemma och alla är nöjda ��

Annat är det ju på "ordinarie" Semestern, då skulle jag inte lämna ifrån mig de små för att snickra.

Jag måste ha drabbats av en smula av civil olydnad ��
Lite lustigt det där.....undrar hur alla gör som tar semester för älgjakten.
Då är det ganska uppenbart och ses igenom fingrarna;)

D09 skrev:
...Jag måste ha drabbats av en smula av civil olydnad ��
Tar det sig inte värre uttryck så får vi väl försöka stå ut med det.

(Hopps nu inte folket från P-förbudstråden hittar hit bara :p )

Det är inte lätt att vara PK.

Jag har tydligen gjort något alldeles spektakulärt felaktigt som aldrig sjukanmält mej i hela mitt liv. :x

Inte har jag vabbat (vad det nu är..) eller jagat älg heller. :cool:

Nu kommer trollen :wow:

KnockOnWood skrev:
(Hopps nu inte folket från P-förbudstråden hittar hit bara :p )
mycke_nu skrev:
TRO-221_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1400604939.599850.jpg
Skapa konto

Idag blev flisen utstockad... på torsdag kommer grunden.
Lite off topic eftersom det inte var jag som gjorde det... men inte värre än några av ovanstående ;)

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Det är inte lätt att vara PK.

Jag har tydligen gjort något alldeles spektakulärt felaktigt som aldrig sjukanmält mej i hela mitt liv. :x

Inte har jag vabbat (vad det nu är..) eller jagat älg heller. :cool:

Det är väl för att älgen är mycket sällsynt på Gotland.

Kanske du har jagat rabbits i stället :cool:

Själv håller jag mig till m******sjakt :surprised:

Gjort klart altandörrsprojektet invändigt!

ImageUploadedByByggahus.se1400607146.088724.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
D09
Lämnat ungarna till förvaringen 😇

Hjälp grannen att få loss en ( mini ) grävmaskin ur en lerpöl

Tömt kärran på ved

Nu lite käk o se om man vågar lägga en Mursten innan ungarna ska hem igen 😜

Är glad att putsnissarna kom hit igår och rev ner vår dåliga fasadsida.. mindre glad att fönsterkarmen (en av dem) som kom fram var helt murken.. (jag lärde mig förra sommaren hur lång tid det tar att få fram fönster i lite udda storlekar)

Är glad att putsnissarna är trevliga och en iaf talar svenska, så vi kunde prata om felen som dök upp (och åtgärdsplan).. är mindre glad för att det behövs muras om på ett par ställen.. när det först såg sååå fint ut under (iof trodde jag det skulle behövas mer murning från början, vilket jag också sa, men han som var här och kollade på jobbet trodde inte det skulle behövas alls.. att allt bara var putsskador.. han hade fel!)

Idag ska jag hålla koll på hantverkarna och förhoppningsvis få besked om prisklass på den där omgrävningen av avloppet.. förutom det blir det nog trädgårdspyssel (vem fasiken har planterat allt ogräs hos mig????)

MVH Sandra

D09
ImageUploadedByByggahus.se1400775613.677402.jpg
Skapa konto

Fyllt på med en vända till och citerar

"Winter is comming" 😇

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Lutat mig vid östra gaveln i skuggan 27.4° C i skuggan och druckit 1 hmm kanske 2 öl och funderat på om man skulle fälla ryggstödet mera, men kanske provar i morgon istället.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Lutat mig vid östra gaveln i skuggan 27.4° C i skuggan och druckit 1 hmm kanske 2 öl och funderat på om man skulle fälla ryggstödet mera, men kanske provar i morgon istället.
Det där är något som man borde göra mera av känner jag 😃

Målat halva baksidan med ByggMax bruna oljetäckfärg. Brunt skall det vara på ett hus från 1974. I morgon blir det andra halvan plus gesimsen under hängrännorna och kanske undertaket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.