4 368 615 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Man behöver ju inte upplysa dagis om att man har semestervectrex skrev:
Sen tror jag inte personalen bryr sig något nämnvärt
Det blir ju oftast att man lämnar senare o hämtar tidigare så det är inte så många timmar samtidigt som barnen får leka, man kommer ikapp lite hemma och alla är nöjda 👍
Annat är det ju på "ordinarie" Semestern, då skulle jag inte lämna ifrån mig de små för att snickra.
Jag måste ha drabbats av en smula av civil olydnad 😎
Lite lustigt det där.....undrar hur alla gör som tar semester för älgjakten.D09 skrev:Man behöver ju inte upplysa dagis om att man har semester
Sen tror jag inte personalen bryr sig något nämnvärt
Det blir ju oftast att man lämnar senare o hämtar tidigare så det är inte så många timmar samtidigt som barnen får leka, man kommer ikapp lite hemma och alla är nöjda
Annat är det ju på "ordinarie" Semestern, då skulle jag inte lämna ifrån mig de små för att snickra.
Jag måste ha drabbats av en smula av civil olydnad
Då är det ganska uppenbart och ses igenom fingrarna
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är inte lätt att vara PK.
Jag har tydligen gjort något alldeles spektakulärt felaktigt som aldrig sjukanmält mej i hela mitt liv. :x
Inte har jag vabbat (vad det nu är..) eller jagat älg heller.
Nu kommer trollen :wow:
Jag har tydligen gjort något alldeles spektakulärt felaktigt som aldrig sjukanmält mej i hela mitt liv. :x
Inte har jag vabbat (vad det nu är..) eller jagat älg heller.
Nu kommer trollen :wow:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är väl för att älgen är mycket sällsynt på Gotland.mycke_nu skrev:
Kanske du har jagat rabbits i stället
Själv håller jag mig till m******sjakt
Är glad att putsnissarna kom hit igår och rev ner vår dåliga fasadsida.. mindre glad att fönsterkarmen (en av dem) som kom fram var helt murken.. (jag lärde mig förra sommaren hur lång tid det tar att få fram fönster i lite udda storlekar)
Är glad att putsnissarna är trevliga och en iaf talar svenska, så vi kunde prata om felen som dök upp (och åtgärdsplan).. är mindre glad för att det behövs muras om på ett par ställen.. när det först såg sååå fint ut under (iof trodde jag det skulle behövas mer murning från början, vilket jag också sa, men han som var här och kollade på jobbet trodde inte det skulle behövas alls.. att allt bara var putsskador.. han hade fel!)
Idag ska jag hålla koll på hantverkarna och förhoppningsvis få besked om prisklass på den där omgrävningen av avloppet.. förutom det blir det nog trädgårdspyssel (vem fasiken har planterat allt ogräs hos mig????)
MVH Sandra
Är glad att putsnissarna är trevliga och en iaf talar svenska, så vi kunde prata om felen som dök upp (och åtgärdsplan).. är mindre glad för att det behövs muras om på ett par ställen.. när det först såg sååå fint ut under (iof trodde jag det skulle behövas mer murning från början, vilket jag också sa, men han som var här och kollade på jobbet trodde inte det skulle behövas alls.. att allt bara var putsskador.. han hade fel!)
Idag ska jag hålla koll på hantverkarna och förhoppningsvis få besked om prisklass på den där omgrävningen av avloppet.. förutom det blir det nog trädgårdspyssel (vem fasiken har planterat allt ogräs hos mig????)
MVH Sandra
Byggt ett larm till avloppspumpen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/lampa-till-avloppslarm.234785/#post-2001245
https://www.byggahus.se/forum/threads/lampa-till-avloppslarm.234785/#post-2001245
Medlem
· Halland
· 4 103 inlägg
Målat halva baksidan med ByggMax bruna oljetäckfärg. Brunt skall det vara på ett hus från 1974. I morgon blir det andra halvan plus gesimsen under hängrännorna och kanske undertaket.