1 734 075 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
De ska ligga sida vid sida ej över varandra med o avstånd mellan med så funkar det. Kan dock bli problem med när den ska hitta laddstationen. Har du verkligen gräs runt hela huset?rickyh skrev:
Laddstationen ska väl egentligen inte ligga vid en ö, huset blir ju en ö i detta fall. Däremot så är den smart , testade min genom att rikta den mot en ö o trycka hem, den gick exakt ett varv och släppte slingan och fortsatte bort från ön och träffade då begränsningsslingan. Jag va rädd för att den skulle gå varv efter varv om den stötte på en ö när den skulle ladda.
Mvh
Mvh
Men även den yttre slingan blir en ö. Ska den gå runt denna ett helt varv och sedan hitta huset kanske strömmen tryter innan.Prova med att göra en korridor på 20 cm. så kan det nog fungera, gör detta på det kortaste stället mellan hus och yttre slinga.FeFFeDoo skrev:Laddstationen ska väl egentligen inte ligga vid en ö, huset blir ju en ö i detta fall. Däremot så är den smart , testade min genom att rikta den mot en ö o trycka hem, den gick exakt ett varv och släppte slingan och fortsatte bort från ön och träffade då begränsningsslingan. Jag va rädd för att den skulle gå varv efter varv om den stötte på en ö när den skulle ladda.
Mvh
Redigerat:
Du borde kunna dela upp kabeln på höjden i stället. Låt ena parten av ledningen mellan inner- och ytterslingan sitta 3 m över mark. Det kan hända att det blir små maskhål där ledningarna går ihop igen där klipparen kan rymma men det kan vara värt ett försök.
/m
/m
Ursäkta att jag spammar forumet med en stor bild...GordonE skrev:
7 kardeler som är något tjockare i den från Kvibergs överskottslager (9 i originalslingan vad jag kan se). Annars är de ganska snarlika. Det är nog fler som köpt detta till begränsningsslinga, för de har höjt priset från 150 kr till 200 sen jag köpte och dessutom skrivit "Perfekt till Robotgräsklippare"...
Fortfarande rätt billigt för 400m kabel. En nackdel var dock jobbet med att tvinna upp...
Redigerat:
Kan man ha en extra (passiv) zon eller måste slingan alltid avslutas i laddaren? Har ett souterränghus med två helt skilda gräsmattor. Bär den gärna till extrazonen och den får gärna fela då den är klar. Denna extrazon är ej heller så stor så jag tror den klarar den på en laddning.
Om nej, kan man själv strömsätta en extrazon för att fejka laddaren?
Redigerat:
195 riksdaler för 200 meter enligt hemsidan......beställde en rulle idag...
"Tvinnade upp"???!!! Du skojar??
Har du kontrollerat motståndet om det är någorlunda likt originalet?.
/Anders
.
"Tvinnade upp"???!!! Du skojar??
Har du kontrollerat motståndet om det är någorlunda likt originalet?.
/Anders
.
MrMad skrev:Ursäkta att jag spammar forumet med en stor bild...
7 kardeler som är något tjockare i den från Kvibergs överskottslager (9 i originalslingan vad jag kan se). Annars är de ganska snarlika. Det är nog fler som köpt detta till begränsningsslinga, för de har höjt priset från 150 kr till 200 sen jag köpte och dessutom skrivit "Perfekt till Robotgräsklippare"...
Fortfarande rätt billigt för 400m kabel. En nackdel var dock jobbet med att tvinna upp...
[bild]
Du kan sätta en extra brytare så den skiftar mellan 2 zoner. Finns i Landroid 1 tråden.Patrik Lundberg skrev:Kan man ha en extra (passiv) zon eller måste slingan alltid avslutas i laddaren? Har ett souterränghus med två helt skilda gräsmattor. Bär den gärna till extrazonen och den får gärna fela då den är klar. Denna extrazon är ej heller så stor så jag tror den klarar den på en laddning.
Skulle beställa en på co-butiken idag men de var slut, ringde och frågade vilka varuhus de fanns kvar på och det fanns i Stockholm. Skickade därför iväg en bekant jag ska hälsa på för att köpa en åt mig. Han ringer efteråt och undrar om han köpt rätt. Han betalade bara dryga 5200kr! Är det en gammal modell (se bild) någon som vet ljudnivån på den? Blev ju väldigt billigt!!!
Blev en liten bild. Date code 1308 och grön prick finns
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis till ett bra köp, någon måste ha räknat lite fel.SaBj skrev:Skulle beställa en på co-butiken idag men de var slut, ringde och frågade vilka varuhus de fanns kvar på och det fanns i Stockholm. Skickade därför iväg en bekant jag ska hälsa på för att köpa en åt mig. Han ringer efteråt och undrar om han köpt rätt. Han betalade bara dryga 5200kr! Är det en gammal modell (se bild) någon som vet ljudnivån på den? Blev ju väldigt billigt!!!
Blev en liten bild. Date code 1308 och grön prick finns
Du har fått 2013 års modell men som är uppdaterad, grön prick markerar detta. Skall vara samma maskin som 2014 frånsett hjul och övre kåpan. Tillverkad vecka 8 2013.