peternicklas skrev:
Det är inte så att den tappar slingan och får börja om?

Jag vet inte måste nog följa den under helgen. Vad innebär justering drifttid? Jag har 0% för tillfället. Ska man ändra det?
 
SaBj skrev:
Skulle beställa en på co-butiken idag men de var slut, ringde och frågade vilka varuhus de fanns kvar på och det fanns i Stockholm. Skickade därför iväg en bekant jag ska hälsa på för att köpa en åt mig. Han ringer efteråt och undrar om han köpt rätt. Han betalade bara dryga 5200kr! Är det en gammal modell (se bild) någon som vet ljudnivån på den? Blev ju väldigt billigt!!!
[bild] Blev en liten bild. Date code 1308 och grön prick finns
gratulerar! WG794E är en 2.0 vid snabb googling vad jag kan få fram. Kan ju skilja något kosmetiskt vad gäller däck/fälgar och var regnsensorerna sitter men är ju grönpluppad så den är uppdaterad i mjukvaran. Vad gäller priset så lyckades dom nog missa momsen så det var ju bara en extra bonus för dig...
 
peternicklas
Nord64 skrev:
Är de någon som har fått igång larmet? Fattar inte hur man kan trigga den?
Om jag tolkar manualen rätt så kan man bara sätta nivån på ljudet. Tydligen samma ljud som när den startar klippningen. Verkar inte finnas något larm som larmar om den t.ex. lämnar slingan med x meter. i menyn under säkerhet/security kan man ställa pinkod till och från samt ljudnivå.
 
CAH skrev:
195 riksdaler för 200 meter enligt hemsidan......beställde en rulle idag...

"Tvinnade upp"???!!! Du skojar??
Har du kontrollerat motståndet om det är någorlunda likt originalet?.

/Anders

.
Det är ju telefonkabel, dvs två stycken tvinnade kablar. 2x200m = 400m tänker jag. Har dock inte kollat eftersom jag inte använt så mycket av den. Man får stå två stycken och tvinna upp den, ja. Inte jättemycket tvinnad, kolla stora bilden i webbshopen.
 
MrMad skrev:
Det är ju telefonkabel, dvs två stycken tvinnade kablar. 2x200m = 400m tänker jag. Har dock inte kollat eftersom jag inte använt så mycket av den. Man får stå två stycken och tvinna upp den, ja. Inte jättemycket tvinnad, kolla stora bilden i webbshopen.
Billigt! Jag köpte 100m kabel 936693 på Biltema idag, den kostade 299kr. Jag hoppas att den räcker till mina behov. Jag glömde förstås köpa märlor också, men det blir väl till att gräva ner kabeln lite.

Tips på hur man gräver ner kabeln? Jag tänkte skära någon slags snitt med en kniv och pula ner kabeln med ett maskrosjärn eller liknande. Det kan nog bli ganska arbetsamt. Finns det bättre metoder?
 
Var hittar man märlor för bästa pris till antal?
 
peternicklas
Vreta Kloss skrev:
Billigt! Jag köpte 100m kabel 936693 på Biltema idag, den kostade 299kr. Jag hoppas att den räcker till mina behov. Jag glömde förstås köpa märlor också, men det blir väl till att gräva ner kabeln lite.

Tips på hur man gräver ner kabeln? Jag tänkte skära någon slags snitt med en kniv och pula ner kabeln med ett maskrosjärn eller liknande. Det kan nog bli ganska arbetsamt. Finns det bättre metoder?
Klipp gräset kort och märla fast den ovan på gräsmattan. Efter några veckor så syns den inte.
 
peternicklas
Musto skrev:
Var hittar man märlor för bästa pris till antal?
Hittade min på Tradera men har även sett på blocket till bra pris.
 
peternicklas skrev:
Klipp gräset kort och märla fast den ovan på gräsmattan. Efter några veckor så syns den inte.
Det låter smart - men jag har bara robotklipparen. Får väl förklippa med kökssaxen :)
 
peternicklas skrev:
Klipp gräset kort och märla fast den ovan på gräsmattan. Efter några veckor så syns den inte.
"Kort"? Pratar vi mm nu? Finns det någon fördel med att INTE ha den under jord?


Newbie på detta då jag köpte klipparen idag och inte ens fått upp den ur kartongen än.....

Anders
 
Var det någon som missade att köpa? Pga bristande clairvoyans har jag plötsligt en klippare för mycket.
 
Vreta Kloss skrev:
Det låter smart - men jag har bara robotklipparen. Får väl förklippa med kökssaxen :)
Jag hade inte grävt ner direkt, du vill säkerligen flytta kabeln lite i början för att optimera... Gräv ner når du ser att allt funkar som du vill.
 
fiskbuggaren skrev:
Var det någon som missade att köpa? Pga bristande clairvoyans har jag plötsligt en klippare för mycket.
Jag fick inte tag på någon, vart bor du?
 
Sådär ja! Fick idag efter lite kämpande tag på en LD M till bra pris. Tur i oturen hade jag beställt en från CO telefonbutik med specifika instruktioner att de skulle skicka en av årsmodell -14. Då jag hämtade ut paketet ser jag direkt att den är tillverkad -13 med grön uppgraderingslapp. Übernörd som man är ringde jag runt till stans alla butiker och fick tag i årets modell. Just idag råkade dessutom CO ha sänkt klubbpriset till 6371:- plus att jag slängde fram en rabattkupong på 100:- som jag fick med från telefonbutiken. Snyggt jobbat av CO! Alltid vänliga och inte rädda för att byta produkter så att kunden blir nöjd.

Några nybörjarfrågor (min första robot) efter att ha läst igenom instruktionsboken (och trots att jag läst hela tråden):

Står att LD M kan gå upp till 20 cm över begränsningskabeln, varför är då rekommenderat avstånd av begränsningskabeln till hinder 35 cm?

Står att om hindret ligger i nivå med gräset (typ uppfart) och fritt bakom så räcker det med ett avstånd på 10 cm, varför inte lägga begränsningskabeln 0 cm från hindret och på så sätt försäkra sig om att roboten verkligen eliminerar trimningsbehovet?

Synd att det är valborgsmässoafton imorgon och frugan har bjudit in gäster. Vill ju ut och leka med "Ninja" (till vilket barnen har döpt honom). Får bli på torsdag istället. Min tomt är helt plan, få hinder och raka linjer - så hoppas på en enkel installation. Ska dock krångla till det med att placera laddstationen 90 grader mot begränsningskabeln skyddad under ett förråd, så får ta ut svängen rejält för inpassering.

Tack för en bra tråd! Det är tack vare alla er jag slog till på en LD M.
 
Verkar som att CO har utförsäljning? M är borta från sortimentet på webbutiken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.